אתר חדש מאפשר הגשת תביעה קטנה און-ליין; כמה זה עולה?

אתר tiktaklaw.com, המופעל ע"י שותפות עורכי הדין אלקבץ-אשל, מאפשר לנהל דרכו את תהליך הגשת התביעה הקטנה כולו, המתבצע תוך דקות ספורות

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו

אם נמאס לכם לקבל הודעות ספאם, אם נפגעתם מבית עסק, ואם נתקלתם במעשנים במקום ציבורי בניגוד לחוק - כל אלה סיבות מספיק טובות להגשת תביעה קטנה (עד 32,800 שקל).

מחלוקות קיימות בשפע, אך רבים מוותרים על הגשת תביעה בגלל עצלנות, חוסר ידע ועוד. לכן, ככל שהתהליך פשוט יותר - הסיכוי שאדם מן השורה יגיש תביעה גדל. ב-2014 הוגשו 50 אלף תביעות קטנות - מן הסתם הרבה פחות מהפוטנציאל.

אתר חדש בשם tiktaklaw.com מאפשר להגיש און-ליין תביעה קטנה בקלות. האתר מופעל על-ידי שותפות עורכי הדין אלקבץ-אשל ומאפשר לנהל דרכו את התהליך כולו, המתבצע תוך דקות ספורות (בהנחה שהכנתם את החומרים הנדרשים) - זאת בשונה מאתרים שונים המעניקים סיוע והדרכה בלבד.

ניסוח וכתב התביעה דרך האתר עולה 190 שקל או 3% מסכום התביעה (הסכום המרבי - 6,190 שקל). יצוין כי רוב התביעות מוגשות עד סכום של 5,000 שקל. עוד ניתן לשלם ישירות את אגרת בתי המשפט (50 שקל או 1% מהתביעה, הגבוה מביניהם).

איך זה עובד? ראשית בוחרים את נושא התביעה, ולאחר מכן ממלאים את פרטי התובע והנתבע (נדרש מספר תעודת זהות של הנתבע או ח.פ במקרה שמדובר בחברה - את המספר ניתן לאתר בקישור מידי לאתר רישום החברות).

לאחר הכנסת סיסמה ושם משתמש ניתן לצרף ראיות (כמו צילומי מסך של דואר זבל), ואז יש להשיב על כמה שאלות ולפרט את הטענות שבגינן הגשתם תביעה ואת גובה סכום התביעה. בשלב הבא כתב התביעה מנוסח ונערך על עורך דין העוסק בתחום של התביעה (תקשורת, צרכנות וכדומה).

ניתן להשלים את כל התהליך און-ליין ולהגיש את התביעה ישירות לבית המשפט דרך אתר בתי המשפט (באמצעות רישיון שהנהלת בתי המשפט העניקה לאתר). מי שלא מעוניין, יכול לגשת בעצמו להגשת התביעה בבית המשפט. בשלב הבא מערכת בתי המשפט מעבירה את התביעה לנתבע.

בתיק התביעה ניתן להתעדכן בהתראות לגבי מועד הדיון, הגעת התביעה אל הנתבע. בנוסף, אל התובע נשלחים במייל פסקי דין והוראות חוק רלוונטיות שיסייעו לו. המידע המוזן באתר מוגן לחלוטין.

נזכיר כי בתביעות קטנות התובע מייצג את עצמו.

את אתר tiktaklaw פיתחה קבוצת סרגטה הישראלית המפתחת תוכנות טכנולוגיות חדשניות.