עמיתי מועדון "הוט" יקבלו הנחות בעשרות בתי-מרקחת

המועדון לא הצליח להגיע להסכם עם רשתות הפארם הגדולות והחליט לקדם את בתי-המרקחת הקטנים

בית מרקחת / צילום: רויטרס
בית מרקחת / צילום: רויטרס

לפי ההערכות, יותר מ-80% מהקונים בסופר-פארם וניו-פארם הם חברי המועדון של הרשתות. הכוח של המועדון גדול, ואת זה יודעים גם מועדוני הצרכנות המאגדים עשרות ומאות אלפי עמיתים. כוחו של המועדון נמדד בהטבות שהוא מציע לעמיתיו, כשחלק גדול מההנחות ניתן במעמד החיוב בעת הקנייה (בדרך-כלל 5%).

למועדוני הצרכנות יש הסכמים עם רשתות אופנה, אופטיקה וספרים ואפילו עם סוכנויות תיירות וחברות נדל"ן, אלא שמי שנעדרות מהרשימה הזו הן רשתות הפארם הגדולות, שכאמור נשענות על המועדונים שהן עצמן מנהלות.

במועדון "הוט", המאגד 150 אלף בתי-אב ומשרת הנדסאים, טכנאים, עובדים סוציאליים, אנשי טכנולוגיה ועיתונאים, ניסו להגיע להסכם עם סופר-פארם וניו-פארם במטרה להעניק הנחות לעמיתים, אלא שהניסיון הזה לא צלח.

"על כן החלטנו לאגד בתי-המרקחת הפרטיים ולהגיע עמם להסכמים", אומר מנהל השיווק של המועדון, צביקה לוין. "ההנחות לחברי המועדון מגיעות עד 10% במעמד החיוב בבית-המרקחת וכוללות תרופות מרשם ו-OTC. בשלב זה רשומים 40 בתי-מרקחת פרטיים בהסכם מול 'הוט', כשהצפי הוא להגיע ל-100 בתי-מרקחת בחודשים הקרובים".

באפליקציית מועדון "הוט" ניתן לאתר בית-מרקחת בקרבת מקום. בתל-אביב, למשל, נכללים בית-מרקחת סיני (5% הנחה), עממי (5.5% הנחה) וארלוזורוב (3% הנחה); בנתניה מעניק בית-מרקחת גבע 4% הנחה; במודיעין נכלל בהסכם בית-מרקחת הרוקחים (5% הנחה); ובירושלים נטור פארם (5%).

"בכל מקום שיש בו ריכוזיות במשק ננסה לפצח את המודל עם הנחות לעמיתים בבתי עסק קטנים", מסביר לוין. "זו תפיסה חברתית שמתאימה לרוח של המועדון. הרעיון הוא ללכת על מתן כוח צרכני עצום להרבה מאוד בתי עסק קטנים, במקום הרשתות הגדולות שוויתרו עליו".