התאחדות הכדורגל שמכניסה 50 מיליון דולר בשנה

הסכם חסות חדש להתאחדות הסקוטית עם יצרנית הבירות Tennent’s, שתלווה את הנבחרת המקומית עד לאחר משחקי מונדיאל 2018; ההתאחדות הסקוטית רשמה הכנסות שיא בשנה האחרונה

נבחרת סקוטלנד בכדורגל / צלם: רויטרס
נבחרת סקוטלנד בכדורגל / צלם: רויטרס

התאחדות הכדורגל הסקוטית גייסה ספונסר חדש: יצרנית הבירות Tennent’s. במסגרת ההסכם, המבשלה צפויה לשלם להתאחדות כמיליון ליש"ט, זאת על-פי ה"טלגרף"; החוזה בין הצדדים יימשך עד לאחר גביע העולם שיתקיים ב-2018 ברוסיה, כאשר החברה תהפוך ל"שותפת הבירה" הרשמית של נבחרת סקוטלנד. Tennent’s תומכת בכדורגל הסקוטי כבר 40 שנים רצופות.

ההתאחדות הסקוטית הודיעה אמש (ב') באופן רשמי על חתימת ההסכם, רגע לפני צמד המשחקים המכריע של הנבחרת בשישי הקרוב (בחוץ מול גיאורגיה) ובשני (בבית מול גרמניה) במסגרת מוקדמות יורו 2016. הסקוטים מדורגים כרגע במקום השלישי בבית המוקדמות, וחולמים על העפלה ראשונה לטורניר גדול מאז מונדיאל צרפת 1998. במשחקי המוקדמות הבאים, של גביע העולם 2018 - תקיים סקוטלנד צמד משחקים אטרקטיבי במיוחד מול אנגליה השכנה.

על-פי "הטיימס", ההתאחדות הסקוטית נמצאת במצב כלכלי טוב, בניגוד למינהלת המקומית המתפעלת את הליגות המקצועניות במדינה, ומתקשה לגייס ספונסרים. הכנסותיה של ההתאחדות בשנה האחרונה המריאו לשיא כל הזמנים של 33.6 מיליון ליש"ט (יותר מ-50 מיליון דולר), עלייה של 18% ביחס לשנה שלפני כן.

הספונסר המרכזי של ההתאחדות, שמפעילה גם את משחקי הגביע הסקוטי - הוא ווקסהול, המותג הבריטי של חברת הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס. מלבדו - היא נהנית מתמיכתן, בין היתר - של חברת ההימורים וויליאם-היל, רשת המזון המהיר מקדונלד'ס, חברת הלבשת הספורט אדידס והבנק אוף סקוטלנד.