הדקה ה-90 ותיאטרון הבימה: כרטיס להצגה ב-20 שקל

שיתוף-הפעולה בין שני הגופים יאפשר הזמנת כרטיסים מוזלים להצגות בטווח של 24 שעות לפני ההצגה

הבימה/ צילום: תמר מצפי
הבימה/ צילום: תמר מצפי

לפעמים הספונטניות משתלמת, ואפילו מאוד: קבוצת הדקה ה-90 ותיאטרון הבימה יוצאים בשיתוף-פעולה חדש שיושק רשמית מחר (ה'), ואשר יאפשר לציבור לרכוש כרטיסים להצגות בכ-20 שקל, וזאת בטווח של 24 שעות לפני מועד ההצגה.

המחיר הזה משקף הנחה של 90% מהמחיר המלא של כרטיסי התיאטרון. את הכרטיסים ניתן לרכוש באתר הדקה ה-90 בכתובת tickets.daka90.co.il.

נקודת המוצא היא שמושב ריק בתיאטרון הוא הפסד כספי טהור, ובדומה לתיאטראות רבים בעולם, בהם למשל התיאטרון הלאומי בלונדון, בדקה ה-90 כרטיסי ההצגות והמופעים נמכרים בהוזלה ניכרת.

הרעיון הוא שבכל יום שבו יוותרו כרטיסים פנויים להצגות, הם יימכרו ב-90% הנחה. כדאי לזכור שלעתים המשמעות היא שלעתים מדובר במקומות ישיבה בודדים, אולם לא בהכרח הממוקמים בשולי האולם (בשל ביטולים של הרגע האחרון).

המחיר הרשמי לכרטיס תיאטרון מגיע ל-200 שקל, אולם יש להניח שלא רבים משלמים את המחיר הזה. כרטיסים לתאטרון נמכרים בהנחות דרך ערוצים שונים, בהם מועדוני צרכנות. מחירי כרטיסים לעמיתים נעים בין 45-65 שקל לכרטיס, עבור הצגות רבות.

"המיזם, המאפשר רכישת כרטיסים מוזלים בטווח של יממה לפני, הוא חלק מתרבות צריכה ספונטנית שהולכת ומתרחבת", אומרת דנה לביא, המשנה למנכ"ל הדקה ה-90. "זה חלק מהרחבת המותג לעולמות תוכן נוספים, המעניקים ערך משמעותי לרכישות ברגע האחרון".

לדבריה, המיזם צפוי להתרחב לעולמות צריכה נוספים לטובת קניית שירותים ומוצרים ברגע האחרון.

אודליה פרידמן, מנכ"לית התיאטרון הלאומי הבימה, התייחסה להנגשת מחירי התיאטרון: "המיזם המשותף הוא ביטוי לאחד הסעיפים החשובים בחזונו של התיאטרון הלאומי הבימה, שלפיו התרבות תונגש לכל המעוניין במחירים השווים לכל נפש ולכל כיס. בעידן שבו יוקר המחיה מכביד על מרבית האזרחים, מצאנו דרך מקורית להציע מחיר אטרקטיבי שיאפשר לקהל שיאפשרו לצרוך יותר תרבות בכלל, והצגות בפרט".