גילה: דרעי לא גיבה אותי כי אמר שאינו יכול לעמוד נגד הממשלה

הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר מבהיר מדוע התפטר בשיאו של הקרב על הגז

פרופ' דיויד גילה, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים, שהתפטר בשיאו של הקרב על הגז, טוען כי התפטר משום שלא זכה לגיבוי מצד שר הכלכלה אריה דרעי. זאת, לאחר שדרעי טען אתמול (ד') בכנס "כלכליסט" כי גילה "עשה חצי עבודה" בטיפול במתווה הגז.

"אני מצטער על דברי שר הכלכלה", טוען גילה. "אני מאוד מכבד ומעריך את השר, אך צריך להעמיד דברים על דיוקם. כיוון שהשר ממילא התראיין על חלק מהדברים שעליהם דיברנו בפגישה שביקשתי לקיים איתו טרם החלטתי להתפטר, אני מרשה לעצמי להציף חלק בשיחה זו שהשר לא הזכיר: אני חיכיתי למינוי השר כדי לבקש להיפגש איתו ולראות אם הוא ייתן לי גיבוי למהלך חד-צדדי בבית הדין מול מונופול הגז".

לדברי גילה, דרעי סירב לגבות אותו: "אמרתי לשר שאם הוא ייתן לי גיבוי למהלך, ויסרב לעקוף את סמכויותיי, אבצע את המהלך - אפנה לבית הדין במטרה לפרק את המונופול. השר ענה כי משרד הכלכלה לבדו לא יוכל לעמוד נגד דעתם של משרדי הממשלה הרלוונטיים האחרים, ולכן לא יוכל לגבות אותי במהלך. בהיעדר גיבוי מאף משרד ממשלה רלוונטי, וכיון שידעתי שממילא הרצון הוא לעקוף את סמכויותיי, הגעתי למבוי סתום, והחלטתי להתפטר, כפי שהסברתי בהודעת ההתפטרות שפורסמה בתקשורת".