בנק גדול בנורבגיה הנפיק כרטיס אשראי עם איור אנטישמי

בנק DNB פרסם מאגר של תמונות שבאמצעותו הלקוחות יכולים לעצב את כרטיס האשראי שלהם ■ אזרח אוסטרלי המתגורר בנורבגיה הזמין כרטיס אשראי וקיבל אותו איור אנטישמי של יהודי עם אף ארוך, טלית וזקן, מחייך ברקע לערימת מטבעות ■ כך נראה הכרטיס

אנטישמים בעולם / צילום מסך
אנטישמים בעולם / צילום מסך

אחד הבנקים הגדולים ביותר בנורבגיה, DNB, הנפיק כרטיס אשראי עם איור אנטישמי שלא משתמע לשני פנים - יהודי עם זקן ואף ארוך לבוש בטלית ומחייך ברקע לערימת מטבעות. האיור האנטישמי מופיע כחלק ממאגר תמונות של הבנק, שמאפשר ללקוחותיו לעצב את כרטיס האשראי שלהם.

אזרח אוסטרלי המתגורר בנורבגיה והזמין מהבנק כרטיס אשראי עם איור אחר שהוא בחר, טען שכאשר הוא קיבל אותו הוא הופתע לגלות שהאיור שמופיע על הכרטיס הוא האיור האנטישמי.

האזרח האוסטרלי יידע את שגרירות ישראל בעניין שפנתה באופן מיידי להנהלת הבנק. בנוסף, קרן "הללו" שמקדמת תדמית חיובית עבור ישראל, החליטה לפעול בנושא והפיצה את התמונה של הכרטיס בדף הפייסבוק שלהם תוך שהיא מאשימה את הנהלת הבנק באנטישמיות.

הנהלת DNB טענה בתגובה כי האיור האנטימשי עוצב ונבחר ע"י אחד הלקוחות של הבנק, מיהרה לפרסם התנצלות והודיעה כי לא יהיה ניתן להזמין יותר את הכרטיס עם האיור השנוי במחלוקת.