חן טל לגלובס TV: "מתפלאים שאני לבושה ברחוב"

כוכבת הרשת הפרובוקטיבית חן טל ל"גיק שואו": "אין לי כביכול שום כישרון שמצדיק את היותי מפורסמת" ■ "עוקבים אחריי 125 אלף באינסטגרם ועוד 115 אלף בפייסבוק - מנערים בני 12-13 עד הדוור ואבא של חברה שלי. זה מה שמעניין את כל המדינה, מציצנות"

חן טל /  מתוך הפייסבוק
חן טל / מתוך הפייסבוק

בשנים האחרונות הפכה חן טל לאחת מתופעות הרשת הייחודיות ביותר. עם 115 אלף עוקבים בפייסבוק ו-125 אלף עוקבים באינסטגרם, ועם שערוריות ופרובוקציות מיניות על ימין ועל שמאל, אין ספק שמדובר באחת מאושיות האינטרנט המסקרנות ביותר בישראל.

במסגרת הפינה "כוכבי רשת" ב"גיק שואו", תוכנית הטכנולוגיה של גלובס TV, מספרת טל על הליפסטיק על בית החזה שהתחיל את הכול, על ההבדל בין מי שהיא באמת לבין הדמות שלה, על העבודה הרגילה שלה כמנהלת חנות למוצרי בעלי חיים, על לימודי הווטרינריה העתידיים, על השנאה מאחורי המסך ועל האהדה שהיא מקבלת ברחוב.

-אז איך הכול התחיל?

חן טל: "הכול התחיל לפני 4 שנים. התחלתי לייחצן מסיבות בחיי הלילה של תל-אביב, וחשבנו איך למשוך את הקהל להגיע. חזרתי מהים עם חברה שלי. עשיתי סלפי עם בגד ים. כתבתי את שם המועדון עם ליפסטיק על בית החזה והעליתי. קיבלתי איזה 80 לייקים, שבזמנו עבורי זה היה המון. הייתי מקבלת אולי 16-17 לייקים אולי. באותו ערב הגעתי למסיבה, וכולם אמרו 'וואו איזו תמונה העלית' ו'כמה לייקים קיבלת'. זה לא כמו היום, שכל מיני אושיות רשת מקבלות עשרות אלפי לייקים.

"ואז, משלישי לשלישי, כל שבוע, המצאתי תמונה אחרת שתמשוך את הלייקים ותעשה בלגן. לאט-לאט הבגדים קצת ירדו. ואז התמונות הפכו להיות לא רק בשביל המסיבות אלא בשביל תשומי ולייקים. ואז זה צבר תאוצה, והגעתי ל-10,000 לייקים. ואז פנו אליי מ'צינור לילה' לעשות כתבה על אנשים אנונומיים שיש להם הרבה עוקבים, ואז זה גם תרם, ואז עוד אייטם, עוד בלוג, וזה צבר תאוצה והגיע לעשרות אלפי עוקבים".

- עד כמה כל הפרובוקציה בתמונות מסמלת אותך?

"אני כן אוהבת להיות במרכז תשומת-הלב, אבל צריך לעשות את ההפרדה בין בן אדם לבין מה שהוא מציג. אני לא מאשימה את הגולשים, כי זה מה שאני מציגה. אני לא מעלה תמונות שלי לומדת באוניברסיטה, אז הם לא יכולים להסיק שאני לומדת באוניברסיטה".

- יש תגובות ברחוב?

"התגובות ברחוב תמיד תמיד טובות. לעולם לא קרה שמישהו ניגש והייתה קריאה כזו או אחרת. תמיד 'יו, אנחנו אוהבים'. תמיד פרגון, פרגון, פרגון".

- מתחילים איתך או שעוקבים ויודעים שיש חבר?

"גם יודעים שיש חבר, אבל גם כשהייתי רווקה עד לפני שנה אז היו מתחילים, אבל לא בכמויות".

- מוזר לאנשים ברחוב לראות אותך לעומת התמונות ברשת?

"כן, כן. אנשים תמיד: 'יו, היינו בטוחים שלא תלבשי בגדים'. ו'איזו חמודה'. מה חשבתם? שאני אלך ברחוב ערומה?'".

חן טל / מתוך הפייסבוק
 חן טל / מתוך הפייסבוק

- מה ההבדל בתכנים שאת מעלה לפייסבוק, אינסטגרם וסנאפצ'ט?

"סנאפצ'ט אצלי די חדש. יש לי אותו שבועיים-שלושה לכל היותר, אבל זה ממכר ברמות קשות. לסנאפצ'ט אין גבולות. אין דבר כזה חפרת. באינסטגרם אם אעלה יותר מדי תמונות, אז יגידו עליי שאני חופרת, אנחנו לא נעקוב אחריה יותר. בסנאפצ'ט אתה בוחר אם לראות את התמונות שהעליתי או לא. באיסנטגרם אני יכולה להעלות 3-5 תמונות ביום, תלוי עד כמה היום שלי היה מעניין. בפייסבוק פחות.

"גם החשיפה בפייסבוק היא פחות מאינסטגרם או מסנאפצ'ט. יש יותר תכנים, צ'ק-אינים, תמונות, שיתופים. לא רק שלי, של כולם, ואז זה מפריע בפיד. מעלה מעט תמונות - אחת-שתיים בשבוע, משהו כזה. גם האינסטגרם נהיה כאילו חייבים להעלות תמונה שהיא סופר מיוחדת וסופר מעוצבת. אי-אפשר להעלות סתם תמונה. לסנאפצ'ט אני יכולה להעלות כל דבר, אני יכולה להעלות 100 תמונות".

- אמרת שיש את חן טל בן האדם, ויש את הדמות שמצטיירת בתמונות. כל צעד שלך מקבל תשומת-לב תקשורתית כזו או אחרת. מעבר לפייסבוק ולאינסטגרם, מתעדים כל דבר. עשית ניתוח להגדלת חזה, והיה לייב בלוגינג של זה.

"היום אני נמצאת במצב שאני לא יכולה שיעבור עליי משהו מבלי שזה יעבור בתמונות. אם קרה לי משהו לא טוב, ואני מנסה להסתיר את זה ולא אעלה את זה, אז אנשים יתחילו לשאול מה קרה - למה היא לא יצאה שבוע, למה היא לא העלתה תמונה כבר שבוע. אי-אפשר שלא לתת את התשובות לקהל.

"עוקבים אחריי באינסטגרם 124 אלף אנשים, ובפייסבוק 115 אלף אנשים. אני צריכה לתת תשובות. אנשים רגילים שאני מתעדת את עצמי מצחצחת שיניים, ומה אני אוכלת לארוחת צהריים, ולאן אני יוצאת, ועם מי אני יוצאת, ומה אני לובשת, ואת מי אני לובשת".

- עצרת פעם ושאלת למה זה מעניין את הגולשים?

"ברור. אני יודעת למה זה מעניין אותם. זו מציצנות. למה מעניין אותנו 'האח הגדול'? למה אנחנו יושבים דבוקים למסך 24 שעות ורואים מתי כל אחד מהם הלך לשירותים, וזה מעניין אותנו: 'יו, ראית מתי הוא הלך לשירותים?'. היצר הזה של לדעת מה קורה בחיים של מישהו מפורסם הוא פרייסלס.

"השידור החי של ניתוח הגדלת החזה שלי היה מטורף. האתר של עומרי חיון, ששידר את זה, קרס כמה וכמה פעמים. זה לא שאנשים לא ראו בחיים שלהם ציצים. זה לא שחידשתי משהו לעולם".

"החתונה של בר רפאלי תקבל יותר חשיפה משלי"

- את תשדרי את החתונה שלך בלייב?

"אני מניחה שכן. אני לא יודעת אם בווידיאו, אבל נראה".

- מי תקבל יותר חשיפה - החתונה שלך או של בר רפאלי?

"בר רפאלי, אבל החתונה שלי תהיה מעניינת לא פחות. נבחרתי לאדם הכי מחופש בגוגל ב-2014 - יותר מביבי ויותר מבר רפאלי".

- פעם היה את הפאפרצ'י שהביא לנו מה קורה למפורסמת. התמונות שאת מעלה בתדירות גבוהה זה תשובת-נגד לפאפרצ'י?

"לא. היום לפאפרצ'י בישראל לפחות עדיין יש טיפה כבוד. לא יעשו לאף סלב ישראלי, לא משנה כמה הוא מפורסם, תמונות בתוך הבית או זום בתוך המקלחת. בחו"ל אין קווים אדומים. ישראל היא מדינה קטנה, כולם מכירים את כולם, וזו ביצה אחת קטנה. גם בניתוח שעשיתי ושידרתי בשידור חי, באו פאפרצ'י ומ'חדשות הבידור'. אבל כשאני עושה את זה, כשאני אעלה את זה, זה יצבור יותר קהל. לי יש יותר כוח מאמצעי התקשורת".

- למה? בגלל כמות העוקבים?

"כן, כן. כי לא כולם יושבים בשבע בערב לראות תוכנית כזו או אחרת, אבל אצלי הם יכולים לראות את זה גם אחרי. אף אחד לא ייכנס ויחפש את התוכנית ששודרה לפני".

- מה לא תעלי לרשת?

"הכול. לא יודעת. כל דבר אפשר לעשות בטעם. אמרתי שאני בחיים לא אעלה תמונת עירום, אבל עשיתי את זה בפרויקט של קים קרדשיאן עם עומרי חיון. אני לא אשב סתם בבית ואצטלם ערומה".

- זה היה יותר "אמנותי".

"כן, כביכול".

חן טל / מתוך הפייסבוק
 חן טל / מתוך הפייסבוק

- מי הם העוקבים שלך?

"עם השנים נוכחתי לדעת שהמגוון הוא מטורף. זה יכול להיות מבני-נוער בני 12, 13, 14, ועד לדוור שמביא לי את הדואר הביתה ועד לאבא של חברה שלי. זה מאוד מגוון. יש המון בנות. אם זה שאני מעלה המון תמונות סתמיות, אני עושה ברשת וגם מחוצה לה הרבה דברים. אני עוזרת להמון בנות".

- יש נשים שמצקצקות בלשון ומבקרות אותך על התמונות הפרובוקטיביות?

"בוודאי שיש. מאחורי המסך יש 'עברייני מקלדת', ככה אני קוראת להם. בפנים מול פנים אף אחד לא יעשה את זה. קרה לי מקרה שמישהי כל הזמן הייתה מקללת אותי. אם את לא אוהבת אותי, ואת חושבת שאני הורסת את הדור שלנו, אז למה את עוקבת אחריי? תשימי אותי על Ignore ולא תראי אותי לעולם. למה לעקוב אחריי אם את לא אוהבת אותי? אז היא אומרת לי: 'אני עוקבת אחריי כדי לקלל אותך, כדי שתתאפסי על עצמך'.

"ואז יום אחד היא ראתה אותי במציאות, וניהלנו שיחה של שתי דקות, ואז היא הצטערה ואמרה: 'לא חשבתי שאת כזאת, את כזו חמודה'. כאילו מה חשבת שאני, מפלצת? לפעמים אני משתגעת על זה, אבל זה נכנס מאוזן אחת ויוצא מהשנייה. אני מקבלת הרבה ביקורות כאלה, אבל לאנשים קשה לראות את זה. אם הייתי דוגמנית, ועל כל תמונה שאני מצטלמת הייתי מקבלת 100 אלף דולר, אז היו אומרים שזה בסדר, וזו העבודה שלה. אבל כיוון שלא באתי מתחום הדוגמנות, המשחק או השירה, אין לי כביכול שום כישרון שמצדיק את היותי מפורסמת".

- בניגוד לאלה ב"אח הגדול".

"בדיוק. הם לא. הם היו בתוכנית טלוויזיה, והם מפורסמים, אבל אצלי זה לא בסדר. אני מאוד בטוחה ומודעת למה שאני עושה. אנחנו יכולים לדבר על מיילי סיירוס. ילדה בת 20 שעולה לבמה עם ג'וינטים, ערומה. ואני הורסת את העולם? כנסו לפרופורציות".

"טייפ-קאסט? זה לא מעניין את המפרסמים אלא כמות העוקבים שלי"

- את עושה מזה כסף? תוכן שיווקי?

"כן. אני עושה קצת תוכן שיווקי. כל מיני גופים - מאכלים, בגדים, מספרות, ציפורניים".

- באופן שקוף או שזה מתכתב עם התוכן?

"יש ויש. יש לי מעצב שמעצב לי כל שבוע שמלות. אנחנו גם חברים מעבר לזה. זה לא קחי כסף ותפרסמי אותנו. זה חברי, וזו תמורה בעד תמורה. יש גופים גדולים כמו אסם או מוצרי איפור שעושים פרויקטים של כל מיני אושיות רשת או מפורסמים".

- אין להם בעיה עם הטייפ-קאסט שלך?

"זה כבר לא מעניין הטייפ-קאסט שלי. יש לי עוקבים, זה מביא להם כסף, וזה מה שחשוב".

- זה לא חשוב אם זה יהיה פרובוקטיבי וזה למשל מוצר לילדים?

"מה? במבה? במבה כולם אוכלים. או איפור כולם משתמשים. אבל זה לא מעניין אותם. כולם אומרים: למה אתם נותנים לה במה - בערוץ 2, בערוץ 24 או במאקו. למה? כי אני מספקת להם בחזרה את הרייטינג שהם צריכים. אין מה לעשות, היום התוכנית הכי נצפית בארץ זה 'האח הגדול', כי זה מעניין את כל המדינה המציצנות הזו".

- זו הדרך שלך להתפרנס?

"לא. מה פתאום! זה סתם בשביל הכיף. יש לי חנות בפתח-תקווה של מוצרים ומזון לבעלי חיים כבר כמעט 9 שנים, ואני עובדת קשה, 12-13 שעות כל יום. עכשיו אני לומדת כדי ללמוד וטרינריה".

- מה התוכניות לעתיד? וידיאו? טלוויזיה?

"האמת שלא. אני לא חיה בסרט. אני יודעת שתופעת חן טל לא תישאר לנצח, וזה בסדר. לכל דבר יש את הזמן שלו ואת התקופה שלו. אני לא אנסה להידחף להשקה כדי שיזכרו אותי וכדי שתהיה לי עוד תמונה באיזה אתר רכילות. יש לי בעל עתידי, בית, עבודה, ולא חסר לי כלום. זה בינתיים כיף, ואני זורמת עם זה. כשזה ייגמר, אז זה ייגמר. בית, משפחה - יש דברים יותר חשובים".