אנג'ל מפסידה ואינה עומדת באמות-מידה פיננסיות כלפי הבנקים

החברה הפרישה מיליון שקל לחובות רשת מגה כלפיה, העומדים בסך-הכול על 9 מיליון שקל

מאפיית אנג'ל בירושלים / צילום: איל יצהר
מאפיית אנג'ל בירושלים / צילום: איל יצהר

על רקע נסיגה בפעילות והעמקת הפסדים, רשת המאפיות אנג'ל לא עומדת בחלק מאמות-המידה אשר להן התחייבה כלפי הבנקים, הנוגעת ליחס המקסימלי בין סך האשראי הבנקאי והחוץ-בנקאי שלה לבין ה-EBITDA של החברה - כך עולה מדוחות רשת המאפיות הירושלמית (אנגל שלמה ) שפורסמו בימים האחרונים.

עוד מציינים בחברה של משפחת אנג'ל ויצרנית הקמח הפרטית שטיבל כי הבנק החליט לא לנקוט נגדה בצעדים בשל כך, וכי היא נדרשה לתשלום קנס של 10,000 שקל.

באנג'ל מעריכים כי החברה לא תעמוד באמת-המידה גם ברבעון השלישי, ולכן היא פנתה לבנק בבקשה לקבל כתב ויתור (Waiver) בעניין זה.

תחום הפעילות העיקרי של אנג'ל הוא ייצור ושיווק לחמים, ובנוסף היא עוסקת בייצור ושיווק מוצרי מאפה. בסיכום הרבעון השני של 2015 גדלו הפסדי אנג'ל ב-19% ליותר מ-6 מיליון שקל, אחרי שההכנסות נשחקו ב-3.5% ל-123 מיליון שקל.

בתקופת המחצית הראשונה של השנה המגמה דומה, ובסיכומה ההפסד זינק ב-35% והתקרב ל-9 מיליון שקל, אחרי שההכנסות ירדו ב-4% ל-259 מיליון שקל. את 2014 כולה סיכמה אנג'ל בהפסד של כ-9 מיליון שקל.

לצד הירידה בהכנסות, אנג'ל מציגה בדוחות שחיקה בשורת הרווח הגולמי ועלייה בהפסדים התפעוליים שלה. באנג'ל מייחסים את הירידה במכירות להרעה בתנאי הסחר שלה מול הקמעונאים, ירידה בכמות הנמכרת ומעבר צרכנים לצריכת מוצרים אחרים.

נוסף על כך, מציינים בחברה, נרשמה ירידה בפעילותה בצפון אמריקה, שם החלה לפעול ב-2013 בתחום הפיתות, פעילות שבגינה גם רשמה ירידה ערך של כ-1.5 מיליון שקל ברבעון השני. בשלב זה המכירות בשוק זה זניחות.

אנג'ל גם נפגעה מקריסתה של רשת מגה, ובדוחות הפרישה החברה 1 מיליון שקל מחוב הרשת, וסיווגה את חלקו לזמן ארוך. חובות מגה לאנג'ל עמדו בסוף הרבעון השני על קרוב ל-9 מיליון שקל, ללא ביטחונות.

באנג'ל מציינים כי בהתאם להסדר ההבראה שגובש לרשת, 70% מהחוב כלפיה ייפרע בשמונה תשלומים שבועיים, שהחלו כבר בחודש אוגוסט, והחזר יתרת החוב (30%) יידחה בשנתיים, וייפרע ב-36 תשלומים שווים החל מיולי 2017. כמו כן, במקרה שבו תבצע אלון רבוע כחול הנפקת זכויות בבורסה, לאנג'ל תהיה אופציה להמיר את החוב או חלקו למניות רבוע כחול.

מניית אנג'ל איבדה בשנה האחרונה כ-30%, ומשקפת לחברה שווי של כ-110 מיליון שקל.