הבורסה משיקה מדד חדש: תל-בונד תשואות שקלי

המדד החדש יושק ב-15 בנובמבר 2015 ויכללו בו כל אגרות החוב שאינן צמודות בריבית קבועה, בחתך דירוג אשראי שבין (-BBB) לבין (A) ואשר נכללות במאגר תל-בונד

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה משיקה מדד חדש - מדד "תל-בונד תשואות שקלי". המדד החדש יושק ב-15 בנובמבר 2015 ויכללו בו כל אגרות החוב שאינן צמודות בריבית קבועה, בחתך דירוג אשראי שבין (-BBB) לבין (A) ואשר נכללות במאגר תל-בונד. 

המדד החדש הוא תוצר של סקר צורכי השוק בסגמנט מדדי התל-בונד שערך סגל הבורסה בחודשים האחרונים. במסגרת הסקר עלה גם הצורך בפיתוח סדרת מדדי תל-בונד לפי חתך מח"מ/תקופות לפדיון ובשנת 2016 תיבחן אפשרות הפיתוח של מדדים אלו. 

מדד תל בונד-תשואות שקלי הוא מדד בחתך דירוג אשראי זהה לזה של מדד "תל-בונד תשואות" הקיים (שנכללות בו אגרות חוב צמודות מדד בלבד). מדד תל בונד תשואות "הצמוד" שהושק לפני כשנתיים וחצי ונתפס על ידי השוק כמוצר חדשני, הפך למכשיר השקעה פופולרי בקרב המשקיעים. על מדד זה הושקו 10 מוצרים פיננסיים עוקבי מדד שהיקף ההשקעות בהם עומד על כ-2.5 מיליארד שקל.

מאפיינים נוספים  של המדד (נכון ל-31 ביולי): שווי שוק - כ-13.5 מיליארד שקל, תקרת משקל לסדרה 6%, תקרת משקל למנפיק 20%, מספר הסדרות - 27, מספר המנפיקים - 22, משקל הענף הדומיננטי (נדל"ן ובינוי) עומד על 39.5%, תשואה לפדיון - 4% ומח"מ משוקלל עומד על 3.4 שנים.

 

מדד תל בונד
 מדד תל בונד