אמזון מתרחבת בעסקי המזון: תציע שירות משלוחים ממסעדות

המהלך להקמת מחלקה ייעודית בשם "אמזון מסעדות" מעיד, ככל הנראה, על כך שהחברה מתכוונת להיכנס לשוק משלוחי המזון הצפוף ולהתחרות בשחקנים מבוססים כמו GrubHub

אמזון / צילום: שאטרסטוק
אמזון / צילום: שאטרסטוק

אמזון מגייסת עובדים למחלקה חדשה שמוקדשת למסעדות בסיאטל ובניו-יורק, ויש סימנים לכך שהיחידה מנסה להרחיב את שירות המשלוחים ממסעדות - כך על-פי פרסומים שהופיעו בלינקדאין ובאתר של החברה.

אמזון, שסירבה להגיב על הדברים, מוכרת בעיקר כפלטפורמה לרכישה של מיליוני מוצרים, לרבות ספרים ומוצרי חשמל. היא עוברת יותר ויותר לתחומי השירותים ומציעה ללקוחות את האפשרות להזמין הכול - מאינסטלטורים ועד לחופשות מקומיות.

הקמעונאית המקוונת עסקה בתחום משלוחי המזון בעבר, אך המהלך שלה להקים מחלקה ייעודית בשם "אמזון מסעדות" מעיד, ככל הנראה, על כך שהיא מתכוונת להיכנס לשוק משלוחי המזון הצפוף ולהתחרות כנגד שחקנים מבוססים כמו GrubHub.

המטרה המדויקת של המחלקה אינה ברורה, אך התיאור של לפחות משרה אחת ביחידה מרמז על כך שאמזון מעוניינת להרחיב את שירותי המשלוחים ממסעדות מעבר לעיר סיאטל, שם - כך על-פי דיווחים בתקשורת - אמזון כבר עורכת פיילוט לקראת השקת תוכנית למשלוחי מזון משלה.

ישנן לפחות 15 משרות פנויות במחלקה ששמה הוא "אמזון מסעדות" בסיאטל ובניו-יורק, כך על-פי חיפוש שערכה רויטרס בלינקדאין ובאתר המשרות של אמזון.

כמו כן, ישנן 6 הצעות עבודה נוספות תחת "אמזון מסעדות ונסיעות", המופיעות תחת יחידה אחרת.

לפחות 5 עובדים באמזון שעדכנו את הפרופילים שלהם בלינקדאין ב-5 החודשים האחרונים כתבו כי הם עובדים ב"אמזון מסעדות". אחד מהם הצטרף לחטיבה לאחר שעבד קודם לכן ב-GrubHub.

במודעת דרושים שפורסמה בשבוע שעבר, אמזון אמרה כי היא מחפשת מועמדים לטיפוח קשרים עם בעלי מסעדות.

אמזון כבר משתפת פעולה עם מסעדות בסיאטל במסגרת Amazon Local, אתר ואפליקציות שבו משתמשים יכולים לרכוש מעסקים מקומיים ולהזמין מזון ממסעדות. המשלוחים מתבצעים על-ידי צוות של המסעדה, ולא על-ידי אמזון.

בלוג הטכנולוגיה GeekWire דיווח בשבוע שעבר כי אמזון החלה לבחון בחשאי שירות משלוחים ממסעדות בעיר סיאטל, תוך שימוש בנהגים העובדים במסגרת השירות Prime Now, תוכנית המשלוחים של החברה, המספקת משלוחים תוך שעה עד שעתיים.

חברת אובר השיקה שירות משלוחי מזון משלה בשם UberEats, ואילו חברות סטארט-אפ כמו Postmates עושות שימוש ברשת של שליחים לביצוע משלוחים של מזון ומצרכים לבית.

גרופון השיקה גם היא שירות משלוחי מזון בשיקגו בחודש יולי, בשם Groupon To Go, זאת לאחר שרכשה את חברת OrderUp, חברת משלוחי מזון משיקגו.