ענבל אור שוב מנסה לצקת את פעילות הייזום שלה לשלד הבורסאי

מתכוונת להעביר את פעילות אור סיטי נדל"ן לתוך השלד אינוונטק, בתמורה להקצאת מניות

ענבל אור / צילום: איל יצהר
ענבל אור / צילום: איל יצהר

כארבע שנים לאחר שניסתה לראשונה להכניס לבורסה את פעילות קבוצות הרכישה בנדל"ן שלה, מנסה יזמית הנדל"ן ענבל אור לעשות זאת שוב. אור, בעלת השליטה בשלד הציבורי אינוונטק , הודיעה היום כי "בכוונתה לבצע עסקה שבמסגרתה תיצוק את פעילות הנדל"ן הפרטית שלה, המרוכזת תחת קבוצת אור סיטי נדל"ן, לתוך החברה הציבורית, בתמורה להקצאת מניות בחברה".

עם זאת, עדיין לא מדובר בסוף פסוק. באינוונטק ציינו בדיווח לבורסה, כי "בשלב ראשוני זה אין כל ודאות בדבר ביצועה ו/או השלמתה של העסקה, וכי ביצועה ו/או השלמתה של העסקה יהיו בכפוף לניהול מו"מ בין בעלת השליטה לבין החברה, גיבוש מתווה העסקה והתנאים המחייבים, קביעת התמורה ואישור האורגנים הנדרשים".

אור היא בעלת השליטה, היו"רית והמנכ"לית של אינוונטק, שבעבר פעלה בתחום המלונאות במזרח אירופה, והייתה חלק מקבוצת החברות הציבוריות של רות עופר ונמרוד רינות. לאחר שנכשלה בגיבוש הסדר חוב מול מחזיקי האג"ח, בהיקף של כ-40 מיליון שקל, הורה ביהמ"ש על מינוי מפרק לחברה.

מונה סמנכ"ל כספים

בפברואר השנה השלימה אור את רכישת השליטה בשלד הבורסאי של אינוונטק תמורת 3 מיליון שקל, וזאת לצורך ריכוז פרויקטים בתחומי התמ"א 38 (התחדשות עירונית ותוכניות פינוי-בינוי). לפי שעה אין פעילות עסקית בחברה הציבורית, שבדוחותיה לרבעון השני נשאה אזהרת "עסק חי" והציגה גירעון בהון העצמי. אינוונטק, המוחזקת בשיעור של 68% על-ידי אור, ונסחרת בשווי של כ-18 מיליון שקל, דיווחה היום גם על מינויו של דרור גלעדי, סמנכ"ל הכספים של אור סיטי נדל"ן, לתפקיד דומה בחברה. סמנכ"ל הכספים הקודם, עדו רוזן, התפטר חודשיים לאחר מינויו לתפקיד.

פעילותה היזמית של ענבל אור מתבצעת באמצעות חברת אור סיטי נדל"ן, ומתרכזת בייזום פרויקטים למגורים ולהשקעה ובגיבוש קבוצות רכישה בתחום הנדל"ן.

כאמור, זו לא הפעם הראשונה שבה פועלת אור להפיכת פעילות הנדל"ן שלה לציבורית. במהלך 2011 פעלה אור להכניס את טרנד קבוצות הרכישה שלה לבורסה, באמצעות רכישת השליטה בשלד בורסאי אחר, מיינרום (היום כיטוב פארמה). בין הצדדים כבר נחתם הסכם למכירת השלד לאור בדרך של הקצאת מניות, אולם בהמשך התעוררו חילוקי דעות, ובמיינרום איימו אז לתבוע את אור בגין נזקים. בסופו של דבר, הסדר פשרה בין הצדדים קבע כי אור תשלם לחברה 666 אלף שקל.