קבוצת רכישה קנתה מגרש בבת ים ב-130 מיליון ש'

מדובר בקבוצת רכישה שארגנה חברת דוידסון החזקות ■ היא רכשה מגרש המיועד להקמת מגדל בן 39 קומות ו-150 יחידות דיור בשכונת המגורים "פארק הים" בבת ים

קרן בן דוד / צילום: תמר מצפי איל יצהר
קרן בן דוד / צילום: תמר מצפי איל יצהר

קבוצת הרכישה שארגנה חברת דוידסון החזקות בשכונת המגורים "פארק הים" בבת ים רכשה השבוע (ב') מגרש המיועד להקמת מגדל בן 39 קומות ו-150 יחידות דיור, שלו כבר תב"ע מאושרת, בעלות מוערכת של כ-350 מיליון שקל.

את המגרש, המשתרע על שטח של 3.3 דונם וממוקם "בקו ראשון לים",רכשה חברת ההחזקות, בבעלות האחיות קרן ודנה בן דוד, מחברת נווה גד מקבוצת אי.די.בי. ומקבוצת משה אהרוני, בסכום של למעלה מ-130 מיליון שקל, לא כולל מע"מ.

גורמים בחברה מעריכים כי מחירי הדירות שעתידות להיבנות במגרש ינוע בין 2.2 מיליון שקל לדירות 4 חדרים, בשטח 104 מ"ר + מרפסת בשטח 20 מ"ר, ל-2.5 מיליון שקל לדירות 5 חדרים, בשטח של 122 מ"ר + מרפסת בשטח 25 מ"ר. כן מתכננת החברה לכלול בפרויקט העתידי דירות פנטהאוזים בשטח 160 מ"ר לצד דירות קטנות של 3 חדרים בשטח של 75 מ"ר. בחברה מוסיפים כי כ-70% מחברי הקבוצה מתכוונים לגור בדירות אלה, והשאר הם משקיעים.

בדוידסון אומרים כי בקרוב תצא החברה למכרז קבלנים במסגרתו תיבחר חברה מבצעת, וצופים כי אכלוס הפרויקט יקרה בעוד כ-4 שנים.

לפני כשלושה חודשים, כשהיא מייצגת את אותה קבוצת רכישה, הפסידה דוידסון במכרז של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לרכישת מגרש סמוך בשכונה, המיועד להקמת מגדל בן 25 קומות בשילוב מסחר, מלונאות ומגורים. באותו מכרז, בו זכתה אלקטרה נדל"ן, סיפקה דוידסון את הצעת המחיר השנייה בגובהה, שעמדה על כמעט 55 מיליון שקל. כמעט כל 80 החברים שנמנו על קבוצת הרכישה במכרז ההוא של רמ"י, שותפים לעסקה של דוידסון שהתגשמה עתה, ולהם נוסף מספר דומה של חברים חדשים.

פארק הים היא שכונה חדשה הממוקמת בדרום מערב בת-ים על גבול ראשון לציון, ועתידות להבנות בה כ-5,000 יחידות דיור, לצדם של פארקים, בתי ספר, גני ילדים, מרכזים מסחריים ומרינה. לחברה פרויקט נוסף בחולון המצוי בימים אלה בשלבי ביצוע, בו היא מקימה, באמצעות חברת תדהר, שני מגדלים בני 28 קומות ו-222 יחידות דיור, בהיקף של למעלה מ-400 מיליון שקל.

המייצגים בעסקה שנחתמה השבוע הם עו"ד שלומי בן-דוד מטעם חברי קבוצת הרכישה, עו"ד דורית קובאליו מטעם דוידסון, עוה"ד אבי ארד וורד גיטרמן ממשרד גולדפרב לוי ערן מאירי ושות' מטעם נוה גד ועו"ד עופר רייסנר מטעם קבוצת אהרוני.

יו"ר דוידסון החזקות, קרן בן דוד: "מה שהניע אותי לא להרפות ולנצח בכל מחיר, היה לא לאכזב את הרוכשים שלי ששמו את מבטחם בנו. לאחר המכרז בבת ים, מה שעמד לנגד עיני היה לאתר מגרש קו ראשון לים במחירים ברי השגה הן לזוגות צעירים והן לקהל המשקיעים".