לאומי ואגוד: לא למכור מניות - האפיק המנייתי עדיין מועדף

לאומי: לא לבצע שינויים חדים בהרכב תיקי ההשקעות, ולא להקטין או להגדיל את החשיפה המנייתית ■ אגוד: השקעה של 22% במניות בתיק מייצג ו-36% בתיק ספקולטיבי

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בת"א סיימה אתמול את שבוע המסחר המקומי בירידה של 0.8% במדד המעו"ף, שמתחילת השנה עלה ב-8.8%, לאחר עלייה ב-10.2% בשנת 2014.

כלכלני בנק לאומי ממליצים בסקירת סוף השבוע שלהם לא לבצע שינויים חדים בהרכב תיקי ההשקעות, וממשיכים להמליץ לא להקטין או להגדיל את החשיפה המנייתית בתיק. בבנק עדיין סבורים כי הרכיב המנייתי ממשיך להיות האפיק המועדף בחשיפה לסיכון, ביחס לאפיקי השקעה מסוכנים אחרים, אך מסייגים ואומרים כי רמת התמחור הכוללת באפיק אינה נמוכה, גם לאחר הירידות החדות במדדים.

בנוסף, הם ממשיכים להמליץ להחזיק גם מזומן ותחליפיו - המהווים לדבריהם "כרית ביטחון" בתיק ההשקעות, ומסייעים לשמירה על רמת סיכון סבירה בתיק. "מומלצת חשיפה משמעותית לאפיק זה, כרכיב מאזן לחשיפה מנייתית גבוהה", לדבריהם.

כלכלני לאומי מציינים כי "נמשכת התנודתיות הגבוהה בשווקים, אם כי במידה פחותה מאשר בשבועות האחרונים. סימני שאלה לגבי התפתחויות בכלכלה הריאלית בסין צפויים להמשיך ולהוות גורם סיכון מרכזי בכלכלה העולמית. בטווח הקצר, אפשרות של העלאת ריבית בארה"ב תורמת אף היא לתנודתיות בשוק".

עוד מציינים הכלכלנים: "ציפיות אינפלציה נמוכות שנגזרות משוק ההון תואמות את סביבת האינפלציה הנמוכה, ועשויות אף להכיל את הורדות המחירים שבפיקוח ואת הפחתות המסים עליהן הוכרז. אנו ממליצים שלא להזניח את האפיק הצמוד בתיקי ההשקעות, ולהחזיק חשיפה מאוזנת בין האפיק השקלי והאפיק הצמוד".

לגבי שוק החוב, מציינים בלאומי כי "רמת המחירים באפיקי האג"ח עדיין גבוהה מאוד, והתשואות לאורך העקומים המרכזיים בחו"ל ובישראל צפויות להמשיך ולעלות בהדרגה בטווח הזמן הבינוני, כתלות בהמשך השיפור הכלכלי בעולם. מומלץ לשמור על מח"מ תיק בינוני-קצר".

בלאומי ממשיכים להמליץ על חשיפה מזערית בלבד לסחורות בתיקי ההשקעות, על אף ירידות השערים החדות במחירי הסחורות בעולם. זאת, כיוון שהתאוששות הביקושים הגלובליים לסחורות אינה צפויה בטווח המיידי, לדבריהם. אנו ממליצים להחזיק את החשיפות המט"חיות בתיקי ההשקעות (מניות ואג"ח קונצרני בחו"ל) ללא גידור, זאת למרות האפשרות שרגיעה בשווקים תביא לתיסוף נקודתי בשער השקל".

בנק אגוד: לא למכור מניות

גם כלכלני בנק אגוד ממשיכים להמליץ שלא לעשות שינויים חדים בתיק ההשקעות ומותירים את המלצתם על כנה: השקעה של 22% במניות בתיק מייצג ו-36% בתיק ספקולטיבי.

להערכת הכלכלנים, התנודתיות צפויה להימשך בשווקי המניות בטווח הקצר-בינוני. רמת הריביות הנמוכה בארץ ובעולם ממשיכה לתמוך בחברות ובאפיק המנייתי, מנגד חולשת הנתונים הנמשכת מכיוון סין מעיבה.

בהתייחס לחשיפה המנייתית בחלוקה בין ישראל לחו"ל ממליצים באגוד על חלוקה שווה. הם ממליצים השקעה בשיעור 53% מהתיק בארה"ב, 20% בגוש האירו בדגש על חברות גלובאליות, 12% באסיה ללא יפן, 10% ביפן ו-5% באנגליה. מומלצת השקעה במניות גלובליות בעלות תזרימי מזומנים יציבים.

מבחינת הסקטורים בארה"ב מומלצת השקעה בסקטור הצריכה המחזורית בשל המשך השיפור בכלכלה, סקטור הבריאות המאופיין בחברות גלובליות יציבות בעלות תזרימי מזומנים גבוהים. ללקוחות ספקולטיביים ניתן לתבל בתת הסקטור הביומד בשל הפוטנציאל הגלום בו. סקטור הטכנולוגיה בדגש על הסמיקונדקטור וסקטור הפיננסיים על רקע המשך הצמיחה והשיפור בכלכלה האמריקאית.

"השבוע עם התקדמותנו על ציר הזמן לעבר ההחלטה על העלאת הריבית בארה"ב אנו מוסיפים המלצה על הבנקים האיזוריים בארה"ב הצפויים ליהנות מהעלאת ריבית ושיפור הכלכלה", מציינים הכלכלנים. ללקוחות ספקולטיביים מומלצת השקעה בסקטור התעופה בשל מחירי האנרגיה הנמוכים יחד עם השיפור המתמשך בכלכלה האמריקאית, שילוב הטומן פוטנציאל צמיחה להמשך עליית ערך בסקטור זה.

בנוגע לאג"ח ממשלתי באגוד ממליצים על אחזקה של 14% בתיק המייצג ו-10% בתיק ספקולטיבי. באשר לאג"ח קונצרני הכלכלנים נותרים עם אחזקה בתיק המייצג של 18% ו-30% בתיק הספקולטיבי.