מיתון? הסינים חוטפים את האייפון 6S כמו לחמניות חמות

ע"פ הדוחות הכספיים של אפל, 25% מהמכירות שלה ב-9 החודשים הראשונים הגיעו מסין ■ לכן, החשש מהאטה בסין הפיל את מניית אפל בשבועות האחרונים ■ אתמול אפל פתחה את ההזמנות המוקדמות לאייפון 6S ו-6S PLUS ■ ע"פ נתונים שמפרסמת החברה, הלקוחות בסין ייאלצו להמתין עד כ-4 שבועות עד קבלת האייפון 6S PLUS, עניין המעיד על ביקושים גבוהים

חנות אפל בסין  / צילום: בלומברג
חנות אפל בסין / צילום: בלומברג

מישהו דיבר על מיתון? רק לפני מספר שבועות מניית אפל קרסה בוול סטריט בצל החשש מפני האטה בסין. ובכן, ע"פ נתונים ראשוניים של ההזמנות המוקדמות, הסינים פשוט עטים על דגמי האייפון החדשים, ה-6s וה-6s Plus, כך שאפל יכולה להירגע.

סין נחשבת לאחד השווקים המרכזיים של אפל. לכן, החשש מפני האטה במכירות החברה בסין, עורר חשש רב בקרב משקיעי החברה וההנהלה. המנכ"ל טים קוק אף הזדרז ומיהר להרגיע את המשקיעים וטען כי לא קיימים נתונים המעידים על ירידה במכירות בסין. ע"פ הדוחות הכספיים של החברה החשש היה מוצדק. ב-9 החודשים הראשונים של השנה הפיסקאלית של אפל, יותר מ-25% מכלל מכירות החברה, או 46 מיליארד דולר הגיעו מסין (כולל הונג קונג וטיוואן).

אפל חשפה ביום רביעי בשבוע שעבר את דגמי האייפון החדשים וההזמנות המוקדמות נפתחו כבר אתמול (שבת). נתונים ראשוניים מצביעים על כך שהביקוש לסמארטפונים של אפל נותר גבוה בכל העולם אך במיוחד בסין. בלוג המכונה iPhone Inventory blog הציג את הביקוש למכשירי האייפון החדשים ע"י נתונים של אפל המציגים את התקופה שבה יידרשו הלקוחות שביצעו הזמנה מוקדמת להמתין עד לקבלת המכשיר. ע"פ הבלוג, זמן ההמתנה ללקוחות הסינים שהזמינו בהזמנה המוקדמת את האייפון 6S PLUS עומד על בין שלושה לארבעה שבועות. הלקוחות הסינים שהזמינו את האייפון 6S יאלצו להמתין בין שבועיים לשלושה שבועות. ע"פ הבלוג, זמני המתנה דומים נמדדו גם בבריטניה.

עם זאת, חשוב לציין כי אפל אינה מפרסמת את נתוני מלאי הסמארטפונים שקיים בכל מדינה ומדינה. בנוסף, נתוני זמן ההמתנה מתייחסים רק ליום הראשון של ההזמנות המוקדמות כך שהם עדיין יכולים להשתנות.