אפל הציגה אייפון 6S, אייפון 6S Plus, אייפד ענק ושדרוג לסטרימר

אפל הציגה את המוצרים החדשים שלה ■ טים קוק: "שינינו הכל באייפונים החדשים" ■ אפל השיקה גם את האייפד פרו, הגדול ביותר בתולדות החברה - בעל מסך 12.9 אינץ' ■ האפל TV כוללת ממשק קולי של סירי ■ אפל הציגה גם עט מגע

אפל הציגה הערב (ד') את האייפונים החדשים שלה, כאשר המסר הכי חשוב מבחינתה היה שמדובר בסמארטפונים עם שדרוגים רבים ההופכים את המכשיר לחדש לגמרי. לדברי טים קוק, מנכ"ל אפל, "שנינו הכל באייפונים החדשים. מדובר באייפונים הכי מתקדמים שלנו". האייפונים החדשים אומנם נראים זהים לקודמים, אבל הם עשויים מאלומיניום חדש וקשיח יותר עם אותו גודל מסך ועם זכוכית ממוגנת חדשה". החידוש המשמעותי באייפון 6S ו-6S Plus הוא טכנולוגיית מסך מגע חדשה בשם 3D Touch.

טכנולוגיית 3D Touch מזהה את עוצמת הנגיעה של האצבע על המסך ומספקת מחוות חדשות. למשל, בעת לחיצה על כותרת מייל, ניתן להציץ במהירות בגוף המייל. אפליקציות כמו אינסטגרם ופייסבוק יתמכו בטכנולוגיה, שתאפשר במקרה של פייסבוק, לעלות סטטוס ישירות מעמודי הבית באייפון, על-ידי לחיצה על האייקון ופתיחה של תפריט נוסף.

האייפונים החדשים כוללים את אותו גודל מסך: 4.7 אינץ' בדגם ה-6S עם רזולוציה של 750 על 1334 פיקסלים ו-6S Plus עם מסך 5.5 אינץ' ורזולוציה של 1080 על 1920 פיקסלים. האייפונים מגיעים עם מעבד A9 בפלטפורמת 64 ביט. ה-A9 משלב בתוכו את מעבד התנועה שהיה בעבר מעבד נפרד בתוך המסארטפון.

בדומה למצב ההפעלה הקבוע של העוזר הקולי גוגל Now במכשירי אנדרואיד, גם באייפון העוזרת הקולית סירי תוכל לעבוד ללא מגע ידיים, באמצעות אמירת המילים "היי סירי".המצלמה שודרגה לחיישן 12 מגה פיקסל המשפר את החדות והפרטים בתמונה, מצלמה קדמית לצילומי סלפי עם חיישן 5 מגה פיקסל וצילום הווידיאו מגיע ברזולוציית 4K.

הזמנה מוקדמת לאייפונים תתחיל ב-12 לספטמבר והשקה ב-25 לספטמבר בארה"ב, קנדה, אוסטרליה, סין, צרפת, גרמניה, הונג קונג, יפן, ניו זילנד, פורט ריקו, סינגפור ואנגליה. מועד השקה בישראל עדיין לא פורסם.

אייפד ענק

"שאלנו את עצמנו איך אנחנו יכולים לקחת את האייפד קדימה? אומר קוק, כאשר הוא מציג את האייפד החדש - אייפד פרו. "אפשר להחזיק את האייפד כל היום ביד ולראות איתו סרטים, להשתמש במקלדת מלאה על המסך ומכיוון שלא צריך להכניס אותו לכיס כמו הסמארטפון, הוא מאפשר את כל הדברים הללו הדורשים מסך גדול", אומר פיל שילר, סגן נשיא לשיווק באפל. המסך של האייפד פרו מגיע בגודל 12.9 אינץ' והוא בעל רזולוציה גבוהה של 2048 על 2739 פיקסלים.

האייפד פרו כולל מעבד A9X הפועל בטכנולוגיית 64 ביט ומהיר פי 1.8 לעומת הדור הקודם. באפל טוענים שכוח העיבוד שלו מהיר יותר מ-80% ממחשבי PC שיצאו ב-12 החודשים האחרונים. בנוסף הוא כולל 2 ג'יגה זיכרון וניתן לרכוש אותו בגרסאות עם 32 או 128 ג'יגה. הסוללה של האייפד פרו מחזיקה לדברי שילר 10 שעות והוא גם כולל 4 רמקולים הממוקמים בכל ארבעת קצוות המכשיר.

אפל קיבלה השראה מטאבלט ה-Surface של מיקרוסופט והיא תמכור עם האייפד פרו כיסוי בד המשמשת גם כמקלדת. האייפד פרו כולל מחבר חדש בשם - סמארט קונקטור המשמש לחיבור של הכיסוי-מקלדת לטאבלט. כמו כן, אפל גם הציגה עט מגע בשם "אפל Pencil", המאפשר לצייר ולכתוב על האייפד פרו, בדומה למכשירים רבים אחרים הקיימים בשוק. אפל הדגימה אפשרות להוספת הערות בכתב יד על מסמכים. למרבה ההפתעה, בכיר ממיקרוסופט מחטיבת אופיס בא להדגים על הבמה איך ניתן לעבוד עם אופיס על האייפד פרו וכיצד ניתן לשרטט על מסמכים שנוצרו עם אופיס.

האייפד פרו כולל מצלמה בעלת חיישן 8 מגה פיקסל וגלישה סלולרית מדור 4. הטאבלט יגיע בצבעים שחור, זהב וכסוף. המחיר יעמוד על 800 דולר לגרסת 32 ג'יגה, 100 דולר לעט ו- 170 דולר למקלדת. האייפד החדש יצא בנובמבר.

סטרימר עם הפעלה קולית

"חוויית הצפייה בטלוויזיה לא השתנתה עשורים שלמים, בעוד שבאייפונים ובאייפדים היא עברה שינויים בצורה משמעותית", אומר קוק. "אנחנו מאמינים שהעתיד של טלוויזיות הוא אפליקציות. אנחנו מבלים הרבה יותר זמן במכשירים הניידים שלנו בצפייה בטלוויזיה דרך אפליקציות. אנחנו רוצים לבנות מחדש את הטלוויזיה עם חומרה חזקה, מערכת הפעלה מודרנית, ממשק משתמש חדש, כלי פיתוח למפתחים וחנות אפליקציות".

אפל טי.וי בגרסה החדשה כולל את העוזרת הקולית סירי. הממשק הקולי מאפשר לחפש תכנים בשפה חופשית. למשל, " סירי תציג לי סרטים מצוירים חדשים" או "סירי תציגי לי את הפרק שאדוארד נורטון מופיע בו במשפחה מודרנית". עוד פקודות מעניינות הן לבקש מסירי להציג סרטים רק לילדות בגיל 12 או במקרה שמפספסים קטע בסרט אפשר לבקש מסירי להשמיע רק את המשפט האחרון.

לצורך הפעלת סירי, אפל טי.וי כולל שלט רחוק חדש בטכנולוגיית האלחוט בלוטות', משטח מגע ומיקרפון.

המחיר לאפל ט.וי עם 32 ג'יגה 150 דולר או 200 דולר לגרסה הכוללת זיכרון בנפח 64 ג'יגה. ההשקה באוקטובר.

עדכונים בשעון

"לקוחות אוהבים את השעון החכם שלנו והוא משנה להם את החיים", אומר קוק, "הם אוהבים לשלם עם השעון על המוצרים שהם קונים בעזרת אפל Pay". מספר האפליקציות לשעון הגיע ל-10 אלף, כאשר באפל מדווחים שאפליקציית המסנג'ר של פייסבוק תגיע בקרוב לשעון. בנוסף, גו פרו פיתחה אפליקציה לשליטה במצלמת האקסטרים שלה, כולל חיווי של צילום וידיאו בזמן אמת מהשעון.

אפל הציגה רצועות חדשות לשעון מתצורתה, כולל כזה של חברת האופנה Hermes. בנוסף, היא הודיעה שמערכת ההפעלה החדשה לשעון - watchOS 2 תצא ב-16 לספטמבר.