הראל מעלה דמי ניהול ב-3 קרנות סולידיות

מנהל קרנות הנאמנות של הראל החליט על העלאת דמי הניהול בשלוש קרנות נאמנות. העלייה אמנם נראית לא דרמטית - בין 2 מאיות ל-5 מאיות האחוז, אבל בהינתן הריבית האפסית במשק ובהינתן אופי ומדיניות ההשקעה של הקרנות האלו, זה בהחלט דרמטי, וזה יכול להפוך את ההשקעה להפסדית.

מדריך קרנות נאמנות

נתחיל בקרן הנאמנות -  הראל פיא פק"מ כספית  (00). מדובר על קרן כספית גדולה שמנהלת כ-3.4 מיליארד שקל.  דמי הניהול בקרן הזו היו 0.1% והראל מתכוונת להעלות אותן ב-17 בחודש ל-0.12%. האם דמי הניהול האלו סבירים? מצד אחד, צודקים מנהלי הקרנות שטוענים שעמלת ההפצה מחסלת להם את הרווח, אך מצד שני, המשקיע נשאר בלי רווח. זה עובד כך -  הקרנות הכספיות אמנם משיגות תשואה גבוה יותר מאנשים פרטיים בפיקדונות הבנקאיים (זה הרעיון המרכזי בהקמתן - למנף את היתרון לגודל), אבל, התשואה ברוטו לא תהיה משמעותית מעל ריבית בנק ישראל - 0.1%. קחו את התשואה הזו, תורידו את דמי הניהול ודמי הנאמן ותקבלו תשואה סביב האפס. הראל לוקחת עוד 2 מאיות (לכאורה שיעור זניח), אך במקביל מפחיתה מאוד את הסיכוי לרווח בקרן הזו.  

במקביל מתכוונת הראל להעלות את דמי הניהול בקרן -: הראל מדינה  (0A) שמנהלת כ-850 מיליון שקל. דמי הניהול היו 0.55% והם יועלו ל-0.6% ב-17 בספטמבר.

כמו כן, יועלו דמי הניהול בקרן -  הראל מדינה + 10%  (1A) שמנהלת כ-460 מיליון שקל. דמי הניהול היו 0.55% והן יועלו ל-0.65%.

שלוש העלאות אלו, אגב, אמורות להגדיל את ההכנסות של הראל קרנות נאמנות בכ-1.5 מיליון שקל. 

* המאמר נכתב על ידי כותבי מערכת האתר - www.hon.co.il , מהון להון, מדריכים פיננסים. המידע והנתונים במאמר אינם מהווים המלצה לרכוש או למכור מניות, קרנות נאמנות וניירות ערך אחרים; וכן אינם תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.