הנפקת הענק של סאטון נדחתה בשל ביקושים קטנים

קבוצת וורטון פרופרטיז שבבעלותו של איש העסקים האמריקאי החליטה לדחות את הנפקת האג"ח ■ מדובר בניסיון שני של סאטון להנפיק אג"ח בישראל ■ לאחרונה רכש סאטון את בניין מטה דיסקונט ניו-יורק תמורת 250 מיליון דולר

ג'ף סאטון / צילום: אתר החברה
ג'ף סאטון / צילום: אתר החברה

איש העסקים האמריקאי ג'ף סאטון החליט הערב (ד') לדחות את הנפקת אגרות החוב הגדולה של חברת הנדל"ן הזרה וורטון פרופרטיז שבבעלותו. היום התקיים שלב המכרז המוסדי בהנפקת האג"ח של וורטון, אולם בסיומו החליט סאטון שלא להמשיך במהלך ולדחות בשלב זה את ההנפקה, בה אמורה היתה החברה לגייס עד 2 מיליארד שקל, בשל ביקושים קטנים של פחות ממיליארד שקל בריבית מקסימום.

קבוצת וורטון של סאטון מתמחה בהחזקה והשכרה של חנויות יוקרה באזורים מרכזיים ברחבי מנהטן, ובראשם השדרה החמישית. גם היא, כמו שאר חברות הנדל"ן הזרות שמבקשות להנפיק כאן אג"ח תאגידי, העבירה חלק מנכסיה לחברה חדשה שהתאגדה באיי הבתולה הבריטיים, וכנגדם היא ביקשה לגייס את החוב.

במקור, זכתה וורטון פרופרטיז במאי לדירוג AA מחברת S&P מעלות ולדירוג מקביל של Aa2 מחברת מידרוג. עם זאת, בחודש שעבר שינתה החברה את מתווה ההנפקה והגישה תשקיף מתוקן, במסגרתו נותר רק הדירוג של S&P מעלות.

בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי סאטון וקרן ההשקעות אורורה קפיטל של בובי קייר (Cayre), חתמו על עסקה לרכישת בניין הממוקם בפינת השדרה החמישית ורחוב 42 (511 Fifth Avenue) תמורת 250 מיליון דולר. בבניין זה שוכן המטה והסניף של בנק דיסקונט ניו-יורק.

לצורך ההנפקה, העבירה וורטון 17 מנכסיה המניבים בניו-יורק לחברת-בת חדשה שהתאגדה באיי הבתולה הבריטיים - וורטון פרופרטיז לימיטד - וכנגדם היא ביקשה לגייס את האג"ח.

מדובר בניסיון שני של סאטון להנפיק אג"ח בישראל; בתחילת חודש מאי השנה הגישה וורטון פרופרטיז תשקיף שבו יועדו כספי הגיוס צורך רכישת הלוואות מזנין בריבית של עד 9% מבנקים בארה"ב כמימון משני לרכישת נכסים. בשל מבנה ההנפקה המורכב, שככל הנראה הרתיע חלק מהמשקיעים, שונה מתווה ההנפקה.

סאטון הוא יזם יהודי אמריקאי, שפועל כבר יותר מ-25 שנה בתחום הנדל"ן, כשבמהלך השנים הללו רכש יותר מ-120 נכסי נדל"ן ברחבי ניו-יורק לבדה בשווי כולל של כ-10 מיליארד דולר. קבוצת וורטון פרופרטיז שבבעלותו נחשבת לחברה מובילה בארה"ב בתחום הנדל"ן הקמעונאי, בכלל וחנויות יוקרה בפרט. לוורטון יש דומיננטיות בשדרה החמישית במנהטן, "חוף הזהב", של הנדל"ן המסחרי, בה היא משכירה נכסים לרשתות האופנת היוקרתיות ביותר, בהן דולצ'ה וגבאנה, ארמאני ופראדה.