חשיפה: המשתכרים הבכירים של מכבי ת"א כדורסל

1.6 מיליון דולר ברוטו בעונה לג'ורדן פארמר ודווין סמית, לא כולל מענקים; 1.3 מיליון לטיילור רוצ'סטי ■ וגם: תלוש השכר של הצוות המקצועי בראשות גיא גודס

טיילור רוצ'סטי, דווין סמית' וג'ורדן פארמר / צילומים: אתר מכבי ת"א, ואיל יצהר
טיילור רוצ'סטי, דווין סמית' וג'ורדן פארמר / צילומים: אתר מכבי ת"א, ואיל יצהר

אלה עדיין לא המספרים שמשלמות הקבוצות הגדולות באירופה, אבל עד כמה רחוק הייתה מוכנה הנהלת מכבי ת"א בכדורסל ללכת העונה כדי לשדרג את הסגל שלה, אפשר ללמוד מנתוני השכר שהגיעו לידי "גלובס" של שלושת המרוויחים הגדולים במועדון.

מהנתונים עולה כי השכר הגבוה ביותר (ברוטו) לשחקן בודד אותו ישלמו הצהובים בעונת 2015/16 יעמוד על 1.6 מיליון דולר. השכר הזה מובטח לשני שחקנים - כוכב הרכש החדש ג'ורדן פארמר, שהצטרף לקבוצה אחרי עונה בדרושאפקה הטורקית, וזאת תהיה קדנציה שנייה שלו במועדון (שיחק בהיכל בתחילת 2011/12 לתקופה קצרה, עקב השביתה ב-NBA, ולאחר מכן חזר לניו-ג'רזי נטס); גם דווין סמית שחוזהו שודרג בתום העונה שעברה, ויתחיל את העונה החמישית שלו במדי מכבי ת"א, ייהנה בעונה הקרובה משכר ברוטו של 1.6 מיליון דולר. סעיף נוסף בחוזה של סמית ופארמר כולל מענק של 70 אלף דולר לכל אחד עבור זכייה ביורוליג.

המשתכר השלישי בקבוצה העונה הוא טיילור רוצ'סטי, מלך הסלים של היורוליג בעונה שעבר שהגיע מניז'ני נובגורוד הרוסית, שירוויח שכר של 1.3 מיליון דולר ברוטו. לגארד האמריקאי מובטח מענק של 80 אלף דולר עבור זכייה ביורוליג.

גם בגזרת הצוות המקצועי מכבי לא מתקרבת לצמרת האירופית. המאמן גיא גודס, בעונה השנייה שלו כמאמן ראשי, ירוויח שכר ברוטו של 448 אלף דולר, לפני מענק זכייה ביורוליג. עוזר המאמן אבי אבן חתום על חוזה בגובה 200 אלף דולר ברוטו, ומאמן הכושר הראשי רגב פנאן, שהחליף את אבי קובלסקי, ישתכר 65 אלף דולר העונה.

ב-24 בספטמבר תקיים מכבי את המשחק הרשמי הראשון לעונת המשחקים הנוכחית, כשתתמודד מול נס ציונה במסגרת גביע ווינר. בתחילת אוקטובר תקיים הקבוצה שני משחקי ראווה בארה"ב, בשני לחודש (ביונייטד סנטר בשיקגו) וברביעי (במדיסון סקוור גארדן בניו-יורק), מול ארמני מילאנו.