דוח שכטר לשינוי הרגולציה בשוק התקשורת הוגש לנתניהו

עפ"י הדוח, על השוק לעבור מהלך דרמטי שבמסגרתו תוטל רגולציה על כל השחקנים בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית, לפי נתח השוק שהם תופסים ■ עוד המליצה הוועדה להקים רשות תקשורת במקום משרד התקשורת

פרופ' עמית שכטר / צילום: תמר מצפי
פרופ' עמית שכטר / צילום: תמר מצפי

כמעט שנתיים לאחר שמונתה, הגישה היום (ה') ועדת שכטר את מסקנותיה לראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו. ל"גלובס" נודע כי פרופ' עמית שכטר, יו"ר הוועדה שהתבקשה להגיש את מסקנותיה באשר לאופן שבו אמורה הרגולציה על שוק התקשורת לפעול בעידן האינטרנטי, הגיש היום את הדוח למשרד התקשורת.

לפני שנה בקירוב, באוגוסט 2014, הוגשו מסקנות הביניים של הדוח לשר התקשורת דאז, גלעד ארדן, שמינה את הוועדה. בין היתר על-פי אותן מסקנות, על השוק לעבור מהלך דרמטי אשר במסגרתו תוטל רגולציה על כל השחקנים בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית, על-פי נתח השוק שהם תופסים.

כך, לדוגמה, לא תושת רגולציה על מיזמים חדשים כמו סלקום טי.וי כל עוד נתח השוק שלהם מינורי, אך ככל שייצברו מנויים על חשבון הגופים הקיימים, יגברו המחויבויות הרגולטוריות שיידרשו מהם. בד-בבד המליצה הוועדה להקל ברגולציה על השחקנים הקיימים בשוק התקשורת.

עוד המליצה הוועדה להקים רשות תקשורת במקום משרד התקשורת והרשויות הרגולטוריות האמונות על השידורים, ולאפשר כניסה חלקה - ללא רישיון - לגופים שיבקשו להעביר שידורים על גבי רשת האינטרנט. נודע כי בדוח שהוגש קיימים שינויים משמעותיים לעומת דוח הביניים.

עם החילופים במשרד התקשורת הוקפאה עבודת הוועדה, שהייתה כבר קרובה להגשת מסקנותיה הסופיות. עבודת הניסוח הסופית לא חודשה, עד אשר לפני שבועות ספורים זימן אליו מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, את פרופ' שכטר לפגישה, שבמסגרתה הבטיח לאפשר את הגשת הדוח.

כעת, כאמור, הדוח הוגש סופית. נתניהו ייצטרך להחליט האם לממשו ובאיזה היקף.

ממשרד התקשורת לא נמסרה תגובה לידיעה.