בסכנת השבתה? עובדי רשת ב' הולכים ומתמעטים

מחסור חמור בעובדים מתפתח ברשות השידור ובעיקר בתחנות קול ישראל, בשל פרישת העובדים ואי-היכולת של הרשות המצויה בפירוק לשכור לעבודה מחליפים

מחסור חמור בעובדים מתפתח ברשות השידור ובעיקר בתחנות קול ישראל, בשל פרישת העובדים ואי-היכולת של הרשות המצויה בפירוק לשכור לעבודה מחליפים.

עד כה, על-פי הערכות ברשות, פרשו למעלה מ-220 עובדים, אם כי מספר זה לא זכה לאישור רשמי.

גורמים בקול ישראל מביעים חשש כי לנוכח התגברות הפרישה מקרב עובדי ההפקה והעריכה, בעיקר ברשת ב', יהיה קושי להמשיך לנהל כסדרם את השידורים החל מחודש אוקטובר.

ל"גלובס" נודע כי בין הפורשות גם עיקר החברות בצוותי ההפקה והעריכה של מערכות התוכניות "יומן הבוקר", "סדר יום", "היומן הכלכלי" ו"הכול דיבורים", שם יוצאת לגמלאות העורכת המיתולוגית שוש פורמן.

עיקר הפורשות הן מהמערכת בתל-אביב, ואליהן מצטרפים פורשים רבים במערך ההפקה המרכזי של מבזקי החדשות בירושלים ובתחנות קול ישראל האחרות. על-פי עובדים ברשות, המסדרונות הולכים ומתרוקנים, וגם במינהלה נרשמים פורשים רבים.

כאמור, רשות השידור המובלת כיום על-ידי הכנ"ר, פרופ' דוד האן, לא רשאית לשכור עובדים חדשים ונאלצת בהוראת האוצר להגביר את פרישת העובדים. במקביל אמור המנכ"ל הזמני של תאגיד השידור הישראלי, אלדד קובלנץ, לשכור כ-400 עובדים לעבודה - אולם אלה יתקבלו לעבודה רק על-ידי סמנכ"לים שאמורים להיבחר בהליך מכרזי, שעדיין לא יצא לפועל.

על-פי הערכות, קליטת העובדים לתאגיד החדש לא תחל לפני חודש דצמבר השנה - 3 חודשים לפני שהתאגיד החדש אמור להתחיל לפעול.

מנהל קול ישראל, שמעון אלקבץ, מסר בתגובה: "מדובר בתקופה קשה ומיוחדת באתגריה, ואנו מתמודדים עם המצב בנחישות וברגישות, תוך שמירה על שידורי תחנות קול ישראל, שלהן מאזינים מדי יום למעלה מ-1.6 מיליון איש".

ממפרק רשות השידור נמסר כי "אכן יש בעיה בתפעול רשות השידור לאור מספר הפורשים הרב, והרשות מסתגלת בימים אלה להפעלה במתכונת מצומצמת".