האם ז'ורז'ה מנדש הוא סוכן השחקנים "החזק" בעולם?

לפי בדיקה של "פורבס", מתווך הכדורגל הפורטוגלי, שבין לקוחותיו נמנים כריסטיאנו רונאלדו, חאמס רודריגז, דייגו קוסטה, דויד דה חאה וז'וזה מוריניו - מכניס עמלות נמוכות יותר משל סקוט בוראס, סוכן הבייסבול האמריקאי

סוכן השחקנים ז'ורז'ה מנדש עם כריסטיאנו רונאלדו / צלם: רויטרס
סוכן השחקנים ז'ורז'ה מנדש עם כריסטיאנו רונאלדו / צלם: רויטרס

ז'ורז'ה מנדש, סוכנם (בין היתר) של כריסטיאנו רונאלדו, חאמס רודריגז, דייגו קוסטה, דויד דה חאה וז'וזה מוריניו - אינו המתווך הכי "מוצלח" בספורט העולמי: על-פי דירוג חדש של "פורבס", כלל המיוצגים של הפורטוגלי חתומים כיום על חוזים בשווי כולל של 956.4 מיליון דולר, המבטיחים לו עמלות מקסימליות של 95.6 מיליון דולר - מקום שני ברשימת סוכני הספורט המצליחים ברחבי הגלובוס.

המחקר של "פורבס", שבדק את כלל העסקאות בהם תיווכו הסוכנים בענפי הכדורגל, הכדורסל, הפוטבול, ההוקי קרח והבייסבול - מצא שהסוכן העוצמתי ביותר מגיע דווקא מהתחום האחרון: סקוט בוראס האמריקאי, שמנהל חוזים בשווי כולל של 2.3 מיליארד דולר של שחקנים פעילים מליגת ה-MLB, כך שהעמלות שלו מוערכות ב-117.1 מיליון דולר.

הבדיקה לא לקחה בחשבון את ענפי הטניס והגולף, שם לא נוהגים השחקנים להעניק עמלה לנציגים שלהם מתוך הכספים שהם מכניסים מהטורנירים בהם הם משתתפים - אלא אך ורק בגין הסכמי פרסום ושיווק. דבר אחד שלא נלקח בחשבון על-ידי "פורבס" - העובדה שמנדש, למשל, פעיל גם בהשקעות צד ג' בזכויות מכירה של שחקני כדורגל.

אגב, סוכן מוכר נוסף מעולם הכדורגל שהגיע לרשימה של "פורבס" הוא מינו ראיולה ההולנדי-איטלקי, שבין לקוחותיו ניתן למנות את זלאטן איברהמוביץ', פול פוגבה, רומלו לוקאקו ומריו באלוטלי - עם חוזים בשווי 285.7 מיליון דולר (עמלות של כ-28.6 מיליון).