אושר לפרסום שמו של המועמד לתפקיד המפכ"ל: רוני אלשיך

רה"מ נתניהו אישר לפרסם את שמו של אלשיך, לאחר שהשר ארדן ביקש לעשות זאת ■ אלשיך הוא סגן ראש השב"כ, בן 52, נשוי, אב ל-7 ילדים וסב ל-7 נכדים

רוני אלשיך/ צילום: ניב אהרונסון וואלה news
רוני אלשיך/ צילום: ניב אהרונסון וואלה news

המועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה הוא רוני אלשיך, שכעת משמש כסגן ראש השב"כ - כך אישר לפרסום היום (א') ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתוקף סמכותו לפי סעיף 19 לחוק שירות הביטחון הכללי.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, עדכן אמש כי ביקש ששמו של אלשיך יפורסם בהקדם: "פניתי הערב לראש הממשלה וביקשתי ממנו להפעיל את סמכותו לפרסם את שם המועמד לקראת הדיון בוועדה".

ארדן שוחח כבר אתמול עם יו"ר הוועדה למינוי בכירים, השופט בדימוס יעקב טירקל, ודיווח לו על ההחלטה. טירקל בתגובה הודיע כי בכוונתו לזמן דיון בהקדם ולנסות ולזרז את הדיון באישור המינוי.

אלשיך לא צפוי לזכות ל-100 ימי חסד ויידרש מיד עם כניסתו לתפקיד להתחיל לפעול לשיקום המשטרה, שתדמיתה נמצאת בשפל. כבר בתחילת דרכו מציבים נתניהו וארדן 4 משימות עיקריות עבורו: שיקום המשטרה ושינוי משמעותי בדרג הפיקודי; הובלת המאבק בטרור הערבי במזרח ירושלים; הגברת האכיפה במגזר הערבי במדינה כולה; ושיפור בשירותי המשטרה לאזרח, תוך החדרת אמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

אלשיך, בן 52, נשוי, אב ל-7 ילדים וסב ל-7 נכדים. הוא חובש כיפה, מגיע מהחוגים הדתיים-לאומיים, התגורר בעבר בהתנחלות קטנה בחבל בנימין ולאחרונה עבר ליישוב במרכז הארץ. הוא התגייס לצה"ל ב-1981 ובין היתר שימש כסגן מפקד גדוד בחטיבת הצנחנים.

ב-1988 עבר אלשיך לשב"כ, התקדם בסולם הדרגות ושימש כראש מרחב יהודה שומרון וירושלים, ראש מרחב דרום וראש אגף המטה, שם היה אחראי על ריכוז תהליכי בניין הכוח בשב"כ. בספטמבר 2014 מונה לתפקיד סגן ראש השב"כ, תפקיד אותו כאמור הוא צפוי לסיים בקרוב ולעבור למדים הכחולים.