פסגות High Yield מוחקת השקעה – הפסד של 0.73% למחזיקים

פסגות
פסגות

קרן הנאמנות פסגות (!) High Yield  (חשיפה 1B) הפחיתה ערך באגרת החוב -  אולימפיה אג"ח וכתוצאה מכך הסבה הפסד של 0.73% למחזיקים בקרן. לא נעים, ואי אפשר במקרה הזה להגיד לא נורא - זה הפסד גדול מאוד לקרן אג"ח, והשאלה מעבר לגודל ההפסד היא עיתוי ההפסד.

קרנות אג"ח בעידן של ריבית אפסית, סובלות מתשואה נמוכה ובהינתן דמי הניהול (הגבוהים יחסית לתשואה הפוטנציאלית) האטרקטיביות שלהם נמוכה. מעבר לכך, יש קרנות שחשופות לנכסים לא סחירים (כמו במקרה הזה) ואז הסיכון גדל.

כאן, תוכלו לקרוא על מדריך קרנות אג"ח - איך לבחור קרן נאמנות

ולמה ההפסד נרשם עכשיו? איזה מידע זרם לפסגות ששכנע  אותם להפריש בגין האג"ח דווקא עכשיו? לכאורה לפחות מהמידע על החברה (שהפכה לחברה בפירוק לפני מס שנים בעקבות השקעות במזרח אירופה) באתר הבורסה, לא היה משהו חדש בשבוע האחרון. המפרק אמור מתישהו לממש את נכסיה של החברה ולחלק גם למחזיקי החוב (לצד יתר הנושים), אבל ההודעה האחרונה מצד החברה היתה מה-18 באוגוסט קבלת תקבול מנאנט. כך או אחרת, בפסגות החליטו להפחית עכשיו לאור ירידה בשווי נכס :"הננו להודיעכם, כי ביום 24.9.15 החליט מנהל הקרן להפחית את שוויו של אולימפיה אג"ח ב' (מס' בורסה: 1790054) ("האג"ח"), המוחזק בקרן. ההחלטה האמורה התקבלה בעקבות מידע שהתקבל אודות ירידת שוויו של נכס בבעלות אולימפיה החזקות נדל"ן בע"מ, אשר הנפיקה את האג"ח. להלן "מובאים פרטים בענין זה: המחיר שנקבע לאג"ח: 10 אג'. המחיר האחרון שנקבע לאג"ח על ידי מנהל הקרן: 17 אג'. שיעור השינוי בשווי האג"ח: כ-(41.18%-).

"שיעור השינוי בשווי הנקי של נכסי קרן כתוצאה מהשינוי האמור בשווי האג"ח: כ- (0.73%-)".

נראה שזו אחת הבעיות של משקיעים בקרנות אג"ח. אין להם באמת יכולת לדעת ולנתח את ההשקעות הלא סחירות של הקרן. השקעות אלו מוצגות לפי שווי הוגן כפי שנקבע בוועדות הקרן ועל ידי מנהליה, אך מדובר במחירים שעלולים להשתנות בשיעורים חדים ובמהירות ואם הקרן מחזיקה שיעור משמעותי בנכסים לא סחירים (לרבות אגרות חוב של חברות בפירוק) קיים סיכון שהיא לא תקבל את מה שהיא מעריכה, וקיים סיכון של תזוזות חדות בערך נכסי הקרן. 

* המאמר נכתב על ידי כותבי מערכת האתר - hon.co.il , מהון להון, מדריכים פיננסים. המידע והנתונים במאמר אינם מהווים המלצה לרכוש או למכור מניות, קרנות נאמנות וניירות ערך אחרים; וכן אינם תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.