איזה ליגות כדורגל הכי יקרות לצפייה?

הפרמיירליג האנגלית מובילה עם מחיר ממוצע של 74 אירו לכרטיס, כך עולה מסקר מיוחד שבדק את המחירים ב-25 ליגות כדורגל בעולם ■ משבר כלכלי? הליגה הספרדית שנייה עם 70 אירו; רק 31.7 אירו לכרטיס בבונדסליגה הגרמנית

ליגה ספרדית / צילום: רויטרס
ליגה ספרדית / צילום: רויטרס

הפרמיירליג האנגלית ממשיכה להיות ליגת הכדורגל היקרה ביותר לצפייה באצטדיונים, אבל לפחות שתי ליגות - הספרדית והאיטלקית - נמצאות קרובות אליה מאוד בכל הקשור למחירי הכרטיסים. 

מסקר מיוחד של סוכנות הנסיעות GoEURO ואתר onefootball.com, שבחן את מחירי הכרטיסים למשחקי כדורגל ב-25 מדינות בעולם, עולה כי כרטיס כניסה ממוצע למשחק בפרמיירליג האנגלית עומד על 74 אירו. באופן מפתיע, למרות המצב הכלכלי בספרד מדורגת הלה-ליגה במקום השני מבחינת מחירי הכרטיסים, עם ממוצע של 70 אירו לכרטיס. במקום השלישי הסרייה A האיטלקית עם ממוצע של 69 אירו.

את החמישייה הראשונה משלימות הליגה השווייצרית עם ממוצע של 47.3 אירו, ואחריה ה-MLS האמריקאית עם 41.4 אירו.

שתי ליגות בכירות באירופה שגובות מחיר ממוצע נמוך באופן יחסי הן הבונדסליגה הגרמנית, עם ממוצע של 31.7 אירו לכרטיס (מקום עשירי בין 25 המדינות שנבדקו), והליגה הצרפתית עם ממוצע של 37 אירו (מקום 7).

עוד ליגות כדורגל שנחשבות ליקרות עבור האוהדים: הליגה ההולנדית (40.1 אירו לכרטיס - מקום 6), הליגה הרוסית (33.7 אירו - מקום 8) והליגה הפורטוגלית (32.6 אירו - מקום 9).

מבין הליגות שנבדקו, הליגה בדרום אפריקה היא הזולה ביותר, עם מחיר ממוצע של 8.6 אירו לכרטיס; בליגה הטורקית עומד מחיר כרטיס ממוצע על 12.7 אירו. הכדורגל בארגנטינה ובברזיל כבר מזמן לא עממי - בארגנטינה מחיר כרטיס ממוצע למשחק בליגה הבכירה עומד על 27 אירו, ובברזיל 25.6 אירו.