מינהלת הליגה פנתה למועצת הכבלים והלוויין בנוגע להקמת ערוץ טלוויזיה

במינהלת הכדורגל ממשיכים לקדם את הרעיון, ואף שכרו את שירותיו של מיילן טנזר כיועץ להקמת ערוץ עצמאי לשידור המשחקים ■ מגעים גם עם חברת FOX האמריקאית להפקה ושידור המשחקים

יורם באומן עם אורן חסון, מינהלת הליגות בכדורגל / צלם: תמר מצפי
יורם באומן עם אורן חסון, מינהלת הליגות בכדורגל / צלם: תמר מצפי

אנשי מינהלת ליגת העל בכדורגל ערכו בחודשיים האחרונים סדרת פגישות עם אנשי מועצת הכבלים והלוויין, במטרה לבחון התכנות של הקמת ערוץ טלוויזיה עצמאי בבעלותה, שם ישודרו כל משחקי ליגת העל. בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטה בקרב אנשי המינהלת, ובראשם היו"ר יורם באומן, באשר לאסטרטגיית השידור בה ינהגו.

ל"גלובס" נודע כי במינהלת שכרו את שירותיו של מיילן טנזר, לשעבר מנכ"ל ערוץ הספורט ועד לא מזמן יועץ שידורי הספורט של מועצת הכבלים והלוויין. טנזר צפוי לרכז את נושא השידורים במינהלת.

במינהלת ביקשו להבין וללמוד את מדיניות המועצה בכל הקשור לשידורי ספורט ואת ההיתכנות כי ערוץ שכזה יאושר. לאורך השנים האחרונות נמנעה המועצה מלאשר ערוצי ספורט נוספים בתשלום, מחשש לזליגת תכנים החינמיים אליהם שתגרום לפגיעה בצרכן. במקרה הזה, מציאות בה תפעיל המינהלת ערוץ משלה עשויה להתקבל באופן אחר אצל הרגולטור, זאת מאחר שגם ככה משודרים כמעט כל משחק הליגה בערוץ בתשלום (למעט "המשחק המרכזי").

הפגיעה העיקרית במקרה של הקמת ערוץ ייעודי תהיה בעיקר בערוצי הספורט בתשלום - בעיקר ספורט 1 וספורט 2 של צ'רלטון, המשדרים את ליגת העל.

במינהלת הליגה רואים בתחום השידורים על המסך מרכיב מרכזי בניסיון למתג מחדש את הכדורגל הישראלי. במינהלת מתכננים תהליך מיתוג מקיף לליגה, ובמסגרת זו מביעים בשיחות סגורות מורת-רוח מהאופן שבו מוצגים המשחקים בערוצים האחרים, ומבקשים להשיב את השליטה על כך לידיהם.

לאור הטענות שנשמעות בשנים האחרונות על העדפה של הקבוצות הגדולות על חשבון קבוצות הפריפריה, במינהלת מאמינים כי מהלך כזה יסייע לחזק את הקשר של הצופים באשר הם לקבוצותיהם.

על-פי המודל המתוכנן, עלות ערוץ כזה תעמוד על כ-20 שקל לחודש בכבלים ובלוויין. הרעיון הוא שהכסף שיגבה מציבור הצופים, בניכוי עלויות הפקה, יחזור אל הכדורגל והקבוצות ללא מתווכים. יש לציין כי בהסכם הזכויות הנוכחי משלמת חברת צ'רלטון עבור הזיכיון של ליגת העל כ-17 מיליון שקל לעונה להתאחדות לכדורגל.

המינהלת נמצאת במגעים עם גורמים בינלאומיים באשר להפקה ושידור המשחקים. לפני מספר חודשים פרסם אתר ONE כי במינהלת נפגשו עם החברה הספרדית "מדיה פרו". ל"גלובס" נודע כי באחרונה נמצאת המינהלת במגעים מתקדמים עם חברת FOX האמריקאית, המפעילה מודל דומה של ערוצי טלוויזיה לגופי ספורט בעולם.

מהמינהלת נמסר: "אנו נמצאים בתוך תהליך לקראת פרסום מכרז זכויות השידור שיחלו מעונת המשחקים 2016/17 ואכן בוחנים גם אפשרות של הקמת ערוץ עצמאי. לאור זאת אכן פנינו למועצת הכבלים והלוויין לבדוק את ההליך והמשמעויות".

מיילן טנזר אישר כי הוא מייעץ למינהלת הליגה בתחום השידורים והטלוויזיה, אך סירב להתייחס מעבר לכך.

בשל חופשת החג לא ניתן היה להשיג תגובה ממועצת הכבלים והלוויין.