רשויות המס לא עוזבות את שחקני ברצלונה

אחרי מסי וניימאר, גם תורו של חאבייר מסצ'ראנו הגיע: מואשם כי העביר 1.55 מיליון אירו לחשבונות בפורטוגל וארה"ב כדי להימנע מתשלום מס

חאבייר מסצ'ראנו / צילום: רויטרס
חאבייר מסצ'ראנו / צילום: רויטרס

פרשיות מס ממשיכות להעסיק את כוכבי ברצלונה. אחרי ההסתבכויות של ליונל מסי ושל ניימאר, הגיע תורו גם של חאבייר מסצ'ראנו. לפי דיווחים בספרד, כתב אישום הוגש בבית המשפט נגד הקשר הארגנטיני בגין העלמת מס בסך 1.55 מיליון אירו עבור כספים שקיבל בשנים 2011 ו-2012.

מסצ'ראנו, שהצטרף לברצלונה מליברפול בקיץ 2010, מואשם כי החזיק שני חשבונות בפורטוגל ובארה"ב אליהם קיבל כספים בעבור הזכויות המסחריות שלו (Image Rights). מדובר בשיטה נפוצה מאוד בכדורגל הספרדי, לפיה חלק מהשכר של השחקנים מגיע אליהם למקלטי מס בחו"ל בצורת תשלומים עבור זכויות מסחריות. במקרה של מסצ'ראנו, מדובר בתשלומים בסך 587,822 אירו שקיבל לאותם חשבונות בשנת 2011, ועוד 968,907 אירו בשנת 2012. לפי התביעה, מסצ'ראנו מיהר לשלם את החוב ובנוסף עוד 200 אלף אירו ריבית - מה שעשוי לעזור לו במידה ויורשע.

רשויות המס בספרד החלו לפעול בשנים האחרונות באופן מאסיבי נגד תופעת ה-Image Rights. ליונל מסי שילם כופר בסך של למעלה מ-15 מיליון אירו בעקבות פרשה דומה, במסגרתה השתמשו הוא ואביו, חורחה, ב-18 חברות שיושבות במקלטי מס בחו"ל, בין היתר במדינות כגון בליז, אורוגוואי, שווייץ ובריטניה, על מנת להתחמק מתשלומים בגובה של כ-4.2 מיליון אירו הנוגעים להתקשרויות המסחריות של מסי, עם הספונסרים והמפרסמים השונים שלו.

לפי דיווחים בשבוע שעבר, לניימאר הוקפאו בברזיל נכסים בשווי של כ-40 מיליון אירו בגלל טענות של רשויות המס במדינה לאי תשלום מס בין השנים 2011 ל-2013.