ניודים בסלולר בספטמבר: הוט מובייל מובילה, גולן טלקום צונחת

גולן טלקום צונחת בגיוסי הלקוחות בספטמבר לאחר מבצע ניקוי שעשתה על מנת למנוע הונאות ■ מבצע הזוגות של הוט מובייל מוכיח את עצמו כמכשיר גיוס אפקטיבי, וגם הכניסה לדור הרביעי עשתה את שלה

חודש ספטמבר הוא החודש השני ברציפות שהוט מובייל לוקחת את הבכורה במספר המצטרפים המתניידים אליה. גולן טלקום שהובילה כמעט לאורך כל השנה רושמת החודש ירידה משמעותית בגיוסים, ולא, לא נראה שהדבר קשור להכרזת החברה שהיא מעמידה את עצמה למכירה, אלא יותר עניינים פנימיים ארגוניים שהחברה מבצעת ואשר גרמו לנטישה גדולה של לקוחות כפי שיתואר בהמשך.

חגי תשרי אולי משפיעים קצת על מספר הניודים הכולל בשוק הסלולר, אבל המגמות הן אותן מגמות ורק בקצה הטבלה מתחוללים שינויים בין מי שהגיעה למקום הראשון לבין זו שאחריה. אז גולן טלקום הובילה ברוב החודשים השנה, אבל באוגוסט ובספטמבר הוט מובייל מצליחה לקחת את הבכורה בזכות מבצע זוגות ובזכות הכניסה שלה לדור הרביעי, שגוררת אחריה לקוחות שמגדילים את חבילות הגלישה שלהם.

גולן טלקום גייסה רק 759 לקוחות נטו בספטמבר, לעומת גיוס של כמעט 11,000 לקוחות של הוט מובייל. מדובר בהישג נאה להוט מובייל ומעניין יהיה לראות האם החברה תצליח לשמר את המומנט גם בחודשים הבאים.

יש לזכור גם שגולן טלקום יצאה במבצע באמצע החודש של 10 שקלים לקו שני - מבצע שנראה שבא על מנת לתקן את מספרי הניודים שלא נראו טוב מתחילת החודש. בכל זאת, גולן לא רשמה נתונים כה נמוכים בניודים מאז החלה את פעילותה. ככל הנראה המספרים הנמוכים של גולן נובעים מהחלטה שביצעה החודש ולפיה היא הפסיקה לכבד כרטיסי אשראי זרים, בגלל תרגילי הונאה. בגולן הצטברו לקוחות רבים ששילמו בכרטיסי אשראי זרים והדבר הוביל ללא מעט תרגילי עוקץ והחודש הוחלט לנקותם. כתוצאה מכך נדדו רבים מהלקוחות בחזרה למסלולי פרי פייד בחברות המתחרות.

בגזרת החברות הוותיקות התמונה פחות או יותר דומה. סלקום גייסה יותר לקוחות אבל גם ננטשה יותר, פלאפון וסלקום הצליחו להינטש פחות מפרטנר בזכות העובדה שגייסו קצת יותר לקוחות. התמונה הכללית יחד עם זאת ברורה ומעידה על המשך הנטישות אצל החברות הוותיקות, מי יותר ומי פחות, מה שאומר שהן ימשיכו לרדת בהכנסות וברווחיות.

ובמספרים: סלקום ופלאפון איבדו כ-3,900 לקוחות נטו, פרטנר איבדה כ-4,900 לקוחות.

בקרב החברות הווירטואליות רמי לוי ממשיך לבסס את עצמו כמשווק הגדול בשוק, והוא צומח חודש אחר חודש. טלזר היא השחקנית החדשה המעניינת בשוק ונראה ששתיהן יתחרו כעת ראש בראש אף כי כל אחת מהן פונה לקהל לקוחות אחר. רמי לוי לוקח לקוחות מכולם אבל במקביל טלזר שפועלת בקרב הלקוחות הזרים, מרחיבה את קשת פעילותה לכיוון כלל השוק ובמחירים מאד אטרקטיביים. יהיה מעניין לעקוב.

ניודים בסלולר ספטמבר 2015
 ניודים בסלולר ספטמבר 2015