הותר לפרסום: זו העובדת במשרד רה"מ החשודה במרמה

פרח לרנר ובעלה אבי לרנר נחקרו לאחר שעלה חשד שהיועצת הוותיקה ביותר במשרד נתניהו ניצלה את המידע הפנימי שאליו נחשפה במסגרת תפקידה והעבירה אותו לבעלה, שנעזר בו בפרויקטים שניהל ■ בנתיים, נתניהו לא יידרש לספק עדות במסגרת החקירה

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

יועצת ראש הממשלה לענייני חקיקה וכנסת, פרח לרנר, היא העובדת הבכירה בלשכת ראש הממשלה החשודה בעבירות של מרמה והפרת אמונים, תוך ניצול לכאורה של מעמדה לשם קידום עסקיו של קרוב משפחתה. כך הותר הבוקר (ו') לפרסום.

על פי המיוחס לה, אספה לרנר מידע פנימי שאליו נחשפה מתוקף תפקידה והעבירה אותו לידי בעלה, היועץ האסטרטגי אבי לרנר. זה, על פי החשד, נעזר בו במספר הזדמנויות בפרויקטים שניהל ובקמפיינים שהוביל מול גורמים שונים. החקירה בפרשה החלה בחודש שעבר בנציבות שירות המדינה, שם התעורר חשד כי לרנר פועלת בניגוד עניינים במסגרת תפקידה. בהמשך הועברו ממצאי החקירה לעיונו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, שהחליט כי יש בהם חציית קו פלילי והורה לנציבות להעביר את הטיפול בפרשה לידי המשטרה.

מתיק החקירה שהתגבש עד כה עולה הרושם כי לרנר לא פעלה בהיסח הדעת או בתום לב, אלא מתוך ידיעה ברורה כי יש פסול במעשיה. לאור המסתמן, מבהירים בנציבות שירות המדינה כי אין זה ראוי שלרנר תמשיך בתפקידה בלשכת רה"מ במקביל לחקירה המתנהלת נגדה.

נתניהו לא צפוי לספק עדות

שלשום נחקרו בני הזוג לרנר במשך שמונה שעות במשרדי יאח"ה שביחידת להב 433, ובסיומן שוחררו לביתם בתנאים מגבילים. כעת בודקים החוקרים מקרים דומים בעבר, שייתכן וגם בהם עשתה לרנר שימוש פסול במעמדה כדי לקדם את עסקיו של בעלה.

למרות קרבתה של היועצת לראש הממשלה, לפי שעה לא יידרש נתניהו לספק עדות במסגרת החקירה.

את דרכה בזירה הפוליטית החלה פרח לרנר בשנת 2001, אז שימשה כעוזרת לח"כ זבולון אורלב. עם מינויו לתפקיד שר הרווחה בממשלתו של אריאל שרון קודמה לרנר לתפקיד ראש לשכתו של אורלב, מינוי שבו החזיקה עד הכנסת ה-17 שבה שימשה יועצת מקצועית לשר לביטחון פנים הטרי, אבי דיכטר. תפקיד זה נחשב לדעת רבים להזדמנות שסללה את דרכה של לרנר במערכת הפוליטית.

עם בחירתו של בנימין נתניהו לראשות הממשלה בשנת 2009 הצטרפה לרנר למשרדו, שם היא פועלת עד היום ונחשבת ליועצת הוותיקה ביותר בלשכתו. במסגרת אחריותה משמשת לרנר כזרוע המבצעת של נתניהו בזירה הפוליטית, לרבות ניהול התקשרותו עם חברי הכנסת והשרים, וקידום האינטרסים של רה"מ בהצבעות מליאת הכנסת והוועדות השונות בנושאים שבהם יש לו עניין מיוחד.

בחודשים האחרונים מקדם רה"מ נתניהו יחד עם שר הקליטה זאב אלקין את מינויה של לרנר לתפקיד מנכ"לית משרד הקליטה. בסוף חודש יוני הביא אלקין את מועמדותה לאישור ועדת המינויים בנציבות שירות המדינה, שם נתקלה הצעתו בהתנגדות מצד יו"ר הוועדה משה דיין, שטען כי ללרנר חסר ניסיון ניהולי הנחשב לתנאי סף במשרה המדוברת. למרות הדברים, אישרה לבסוף ועדת המינויים את מועמדותה.

הישגיה וניסיונה של לרנר בזירה הפוליטית לאורך השנים זוכים להערכה רבה מצד חברי כנסת ושרים רבים, שבחלקם מייחסים לה יכולת הישרדות נדירה שאפשרה לה לשרוד לא מעט טלטלות פוליטיות עד כה. בשנת 2012 נבחרה לרנר לאחת מ-40 הצעירים המבטיחים של עולם העסקים הישראלי‏ במדרג שערך מגזין העיתון גלובס. היא בעלת תואר ראשון במדע המדינה וביחסים בינלאומיים ותואר שני בממשל ומדיניות ציבורית.