ההספק של ברנדן רודג'רס: 292 מיליון ליש"ט על רכש, אפס תארים

הבעלים האמריקאים של ליברפול שלחו הביתה את המאמן הצפון-אירי שהוביל את המועדון לפני שנתיים לסגנות; הוא צפוי ליהנות מפיצויים נדיבים, אחרי שרק בשנה שעברה חתם על הארכת חוזה בסך 5 מיליון ליש"ט לעונה עד 2018

אוהד ליברפול / צילום: רויטרס
אוהד ליברפול / צילום: רויטרס

ברנדן רודג'רס שפוטר אתמול (א') מליברפול מסיים קדנציה שתיזכר בזכות הכמעט אליפות של עונת 2013/14, ובמסע רכש מאסיבי שניהל המועדון בתקופתו. 

בסך הכל כיהן רודג'רס, 42, תקופת זמן של שלוש שנים וארבעה חודשים בתפקיד, במהלכה ניהל 122 משחקים. למרות מאזן הצלחות סביר של 52% ניצחונות (63 ניצחונות, 30 תיקו, 29 הפסדים), המועדון לא זכה בשום תואר בתקופתו, זאת למרות שקיבל יד כמעט חופשית למסעות רכש שהסתכמו בכ-292 מיליון ליש"ט (ובמקביל נמכרו שחקנים בכ-200 מיליון ליש"ט). בקיץ האחרון בלבד הביא המנג'ר הצפון-אירי שבעה שחקנים חדשים בעלות כוללת של 80 מיליון ליש"ט, כולל 32.5 מיליון ליש"ט עבור החלוץ הבלגי כריסטיאן בנטקה.

רוג'רס צפוי ליהנות מפיצויים מכובדים אותם תשלם לו Fenway Sports Group, החברה האמריקאית שבראשה עומד ג'ון וו. הנרי ומחזיקה במועדון - לאור העובדה שרק במאי 2014 חתם על הארכת חוזה לארבע שנים שמבטיח לו 5 מיליון ליש"ט לעונה, עד קיץ 2018.   

הוא עוזב את ליברפול אחרי שמונה מחזורי ליגה כשהקבוצה במקום העשירי. יורגן קלופ, המאמן הגרמני שעזב את בורוסיה דורטמונד בקיץ, מוזכר כמועמד המוביל להחליפו.