ההתאחדות הוציאה מכרז שידורים לליגות הנמוכות; מחיר הסף: חצי מיליון ש'

לראשונה בהיסטוריה עשויים משחקי הליגות הנמוכות (א', ב' ו-ג') לזכות לשידורים ישירים בטלוויזיה, כבר החל מהעונה הנוכחית

לראשונה בהיסטוריה, ההתאחדות לכדורגל מתכוונת להתחיל לחשוף כבר בעונת המשחקים הנוכחית (2015/16) את משחקי הליגות הנמוכות לשידורי טלוויזיה ישירים, לאחר שהוציאה לאחרונה מכרז למכירת הזכויות. המכרז פונה לליגות הכדורגל החובבניות בישראל, כלומר ליגות א', ב' ו-ג'. בסך הכל מדובר ב-14 ליגות גברים (שני מחוזות לליגה א', ארבעה לליגה ב' ושמונה לליגה ג').

התאריך האחרון להגשת הצעות נקבע ל-15 באוקטובר. ההתאחדות קבעה מחיר סף של 500 אלף שקל עבור הזכויות עד לתום העונה, כאשר המכרז מיועד לגופי שידור (ערוצי טלוויזיה) בלבד, ולא לגורמים מתווכים.

על-פי הערכות, גופי שידור שעשויים לגשת למכרז כזה הם ערוץ ONE וערוץ הספורט.

מבחינת ההתאחדות, שנותרה ללא ליגת העל והליגה הלאומית שזכויותיהן עוברות החל מהמכרזים הקרובים לידי מינהלת הליגה - מטרת המהלך הזה היא לנסות למתג מחדש את הליגות הנמוכות. הכוונה היא למשוך באמצעות שידורי הטלוויזיה עוד ספונסרים ולהגדיל את ההכנסות הנמוכות במיוחד של הקבוצות. הרעיון הוא להעביר את המשחקים המרכזיים בשידור ישיר, ובנוסף לייצר מעין תוכנית סיכום מחזור ולהעביר משחקים גם בשידורים ישירים באינטרנט.

בין הקבוצות היותר אטרקטיביות בליגה א', ניתן למנות את מכבי שעריים שנרכשה הקיץ על-ידי איש העסקים אלדד פרי, ובמדיה משחק סלים טועמה; יריבתה העירונית ברחובות, הפועל מרמורק; קבוצת האוהדים מכבי קביליו יפו; והכח עמידר ר"ג, שירדה אשתקד מהלאומית.