סופית: נציגות המותג פומה בארץ עוברת לדלתא ישראל

דלתא תפתח בשנה הבאה שתי חנויות קונספט למותג, שמיקומן טרם נקבע ■ ב-5 השנים האחרונות סבל המותג פומה משחיקה במכירות בישראל, וככל הידוע הפעילות בארץ הסבה הפסדים לפומה העולמית

חברת פומה העולמית סוגרת את הנציגות בישראל ומעבירה את הזיכיון לשיווק המותג לחברת דלתא ישראל. היום (ד') דיווחה דלתא על חתימת הסכם עם פומה, שמעניק לה כניסה לעולם הקמעונאות בתחום הספורט.

בחברת דלתא ישראל בטוחים שבעזרת היכולות והמשאבים שלהם, יהיה בכוחם להצעיד קדימה את פעילותה המותג בישראל באופן משמעותי.

לדברי מנכ"ל דלתא ישראל, צביקה שווימר, "המותג פומה הוא אחד ממותגי הספורט הגדולים בעולם, ואנחנו מאמינים בו. לדלתא יש יכולת לחזק את המותג בארץ, להרחיב את הפריסה שלו ולהפוך אותו לאחד ממותגי הספורט המובילים בישראל. לפומה העולמית יש ערכים מבדלים רבים, כמו למשל הקולקציות המיוחדות שהחברה מייצרת עם ריאהנה ויוסיין בולט. יש לנו כוונה להביא את הבשורה הזאת לצרכנים בישראל. בנוסף, קולקציות האופנה של פומה הן מהמיוחדות שקיימות בתחום הספורט בעולם, ואין לי ספק שאלה יתרמו לביסוס ולמיצוב המותג בישראל".

דלתא הודיעה כבר היום כי תפתח בשנה הבאה שתי חנויות קונספט למותג, אם כי מיקומי החנויות טרם נקבע.

סגירת הנציגות בישראל מגיעה 3 שנים לאחר שהיא נפתחה. ב-5 השנים האחרונות סבל המותג פומה בישראל משחיקה מתמדת, כשהמכירות צנחו. ככל הידוע, הפעילות בישראל החלה להסב הפסדים לחברה העולמית.

לפי הערכות, בשנות השיא הסתכמה פעילות המותג פומה בישראל ב-110-120 מיליון שקל במחירים סיטונאיים, אך מאז המכירות צנחו להיקף של כ-20 מיליון שקל בלבד במחירים סיטונאיים.

המותג פומה כמעט אינו פעיל היום ברשתות הספורט, וכך אינו פעיל כלל בקבוצת MGS, שהיא קמעונאית הספורט הגדולה בישראל ומחזיקה ברשתות מגה ספורט ואליטל, בנוסף לניהול פעילות המותג אדידס - אשר גם לו רשת חנויות נפרדת. מגה ספורט מפעילה את החנות בדיוטי פרי, ופומה אינו פעיל גם שם. ברשת ספורט ורטהיימר, שלה 62 סניפים, יש למותג פעילות מצומצמת ביותר המסתכמת במספר בודד של חנויות.

פומה פעיל במודל קונסיגנציה ברשתות הכלבו המשביר לצרכן ו-H&O; וכן הוא משווק ברשת נעלי נמרוד, בחנות לאופנת ילדים בדיוטי פרי, ברשת חדרי הכושר גו אקטיב ובחנויות פרטיות.

שוימר הבהיר היום כי בכוונת דלתא להמשיך לשווק את המותג לכל הקמעונאים המשווקים אותו כיום, ותוך שאיפה להרחיב את מכירתו לנקודות קמעונאיות נוספות. המותג פומה לא יימכר ברשת דלתא.