ברקליס פותח אקסלרטור ומתחם עבודה לסטארט-אפים בת"א

את תוכנית ההאצה ינהל המשקיע הישראלי הסדרתי לירון רוז מטעם TechStars, אחד האקסלרטורים המובילים בעולם שיפתח לראשונה נציגות בישראל

לן רוזן / צילום: אלון רון
לן רוזן / צילום: אלון רון

גל האקסלרטורים לא מפסיק: אחרי שסמסונג, ג'נרל אלקטריק, אינטל, יאהו, וקיבוץ רביבים, פתחו תוכנית האצה לסטארט-אפים בחודשים האחרונים, עכשיו תאגיד הבנקאות העולמי ברקליס מכריז על פתיחת אקסלרטור בישראל.

המהלך מגיע 5 חודשים בלבד אחרי שהבנק הבריטי ערך אירוע מיוחד לסטארט-אפים מקומיים בישראל כדי לעניין אותם בהגשת מועמדות לאקסלרטור של ברקליס בניו-יורק.

כעת, כאמור, ברקליס מתכנן להפעיל אקסלרטור מקומי שמיועד ל-10 סטארט-אפים בתחום הפינטק והסייבר עם תוכנית שמשתרעת על פני 13 שבועות.

בנק ברקליס מפעיל את האקסלרטורים שלו בניו-יורק, לונדון, קייפ טאון ותל-אביב, יחד עם Tech Stars, אחד האקסלרטורים המובילים בעולם. הבנק יעניק ליווי צמוד של מנטורים, גישה ייחודית למשאבים של הבנק ולאקו סיסטם של עולם הבנקאות ולקוחות הבנק.

האקסלרטור יפעל מרחוב אחד העם, במקום שבו שכנה הבורסה לניירות ערך במשכנה הקודם. במקביל לאקסלרטור, הודיע ברקליס כי הוא יפתח במקום מתחם עבודה משותף לסטארט-אפים (Hub) בתחום הפינטק והסייבר בשם Rise, שיהווה מרחב לאירועים, חדרי ישיבות ואזורי עבודה. מתחם דומה יפתח הבנק גם בקייפ טאון שבדרום אפריקה.

"בברקליס אנו מחבקים באופן אקטיבי את ההזדמנויות והמומחיות של האקוסיסטם של הסטארט-אפים. באמצעות Rise ותוכנית האקסלרטור שלנו, אנו יכולים לסייע בתרגום הטכנולוגיות המתפתחות למה שיוכל להיות העתיד של השירותים הפיננסיים. אנו נרגשים מהסיכוי לקחת חלק בחממת החדשנות של תל-אביב, ולהתחבר לחלק מהממציאים הפעילים ביותר בעולם", אמר דרק וייט, ראש חטיבת העיצוב והדיגיטל בברקליס.

"כבנק ההשקעות המוביל בישראל אנו שמחים להשיק את Rise בישראל", אמר לן רוזן, מנכ"ל ברקליס ישראל. "אנחנו מאוד ממוקדים בהזדמנויות עבור בנקאות ההשקעות בתעשיית הטכנולוגיה בישראל, ובאמצעות Rise תהיה לנו הזדמנות למנף את מערכות היחסים והניסיון שלנו, לתרום לצמיחה של חברות פינטק וסייבר בשלב מוקדם, ולהרחיב את האקו-סיסטם של הטכנולוגיה הישראלית".

גרג רוג'רס, מנכ"ל TechStars, ציין כי את המתחם והתוכנית בישראל ינהל היזם והמשקיע הישראלי לירון רוז והוסיף כי "התוכנית בתל-אביב מייצגת אבן-דרך עבורנו. היא לא רק יוצרת חיבור של ברקליס על פני 4 יבשות, אלא גם מהווה את ההשקה של TechStars בישראל".

רוז היה ממייסדי AfterDownload שנמכרה לאיירון סורס ב-28 מיליון דולר ב-2013 והשקיע בשורה של סטארט-אפים בהם SimilarWeb, Kenshoo, Zuznow, imonomy, BreezoMeter ועוד.

ההרשמה לאקסלרטור של ברקליס בתל-אביב (http://www.barclaysaccelerator.com) תיסגר ב-2 בינואר והתוכנית עצמה תתחיל לפעול במארס 2016, כשבסיומה - ביוני 2016 - ייערך דמו דיי לבכירי התעשייה.