מסביב לעולם: פסטיבלים שווים ביותר שכדאי לבקר בהם

מהפסטיבל שמושך אליו כ-5 מיליון אורחים מידי שנה, דרך כמה מפסטיבלי האוכל הנחשבים באירופה ועד פסטיבל הצחוק הבינלאומי ■ הצצה לכמה מהאירועים הבולטים של התקופה הקרובה ששווה לבקר בהם

חודש אוקטובר בפתח, ואנחנו מביאים לכם סקירה, הפעם ארוכה מן הרגיל, וזאת בשל עודף האירועים והפסטיבלים, כך שגם מדובר בתמצית שבתמצית, אלה שתפסו לנו את העין.

ונתחיל עם פסטיבל האורות של ברלין. במשך שבועיים מוארים אתריה הידועים של ברלין, אם זה שער ברנדנבורג, מגדל הטלוויזיה ושדרת אונטר דר לינדן, בשלל פנסים המטילים אורות צבעוניים וססגוניים. הפסטיבל כולל אירועי אמנות ומוזיקה שונים, ומבקרים שבאים מכל העולם יכולים לסייר ברגעי השיא של הפסטיבל באוטובוס, בסירה או ברגל.

ואם אתם בגרמניה כבר בסוף השבוע הקרוב, אז אולי תקפצו גם למינכן, שם מתקיים פסטיבל אוקטוברפסט המפורסם, חגיגת הבירה הגדולה של גרמניה והגדולה בעולם. מדובר בפסטיבל עם מסורת בת כ-200 שנים, המרכז אליו כ-5 מיליון אורחים מדי שנה.

כחלק מחגיגות ליל כל הקדושים, אשר נחגג ב-31 באוקטובר לזכר כל אלה שמתו בשל אמונתם בנצרות, מתקיים כבר למעלה מ-100 שנה פסטיבל הדלעת, שהיא כידוע אחד מהסמלים הבולטים של החג. הפסטיבל שהחל, בכלל כפסטיבל חקלאי, מכנס אל העיר סירקלוויל שבאוהיו, ארה"ב, למעלה מ-400 אלף איש מדי שנה, שבאים לתת כבוד לירק הכתום - וכאן, אגב, הגודל כן קובע.

ליל כל הקדושים היווה מקור השראה ללא מעט סרטי אימה, ואם אימה - בדבלין שבאירלנד מתקיימת החודש חגיגה גדולה לכבוד הרוזן דרקולה. 4 ימים של חגיגה גותית כהלכתה הכוללת סיפורים, סדנאות כתיבה בז'אנר האימה, הצגות תיאטרון, דיונים על מוצץ הדם המפורסם, כמו גם הרפתקאות אשר מוגדרות באתר של הפסטיבל כהרפתקאות קטלניות. הפסטיבל נקרא "ברם סטוקר", על שמו של הסופר שנולד ופעל באירלנד וכמובן גם המציא את דמותו של דרקולה בשנת 1897.

ולמי שהאימה פחות מדברת אליו ומעדיף לצחוק, אז פסטיבל הצחוק הבינלאומי של קלן הוא המקום בשבילו. הפסטיבל, שבראשית דרכו יועד לדוברי גרמנית בלבד, נהפך לרב-לשוני ולאחד מפסטיבלי הקומדיה החשובים והאיכותיים באירופה. הפסטיבל מושך אליו מדי שנה אמנים ועשרות אלפי צופים, כשבמשך 3 שבועות מתקיימים למעלה מ-100 מופעים בביצוע כ-200 אמנים מכל רחבי העולם.

מספר לא מבוטל של פסטיבלי אוכל מתקיימים במהלך אוקטובר באירופה, ביניהם נוכל לספר לכם על פסטיבל ההרינג בהלסינקי, כשסביב אותו דג מלוח מפורסם מתקיימות שלל פעילויות הכוללות תחרות למנת הדג המלוח הטובה ביותר.

פסטיבל הנקניק בבודפשט הפך עם השנים לאחד הפסטיבלים החשובים ביותר בהונגריה. הפסטיבל אורך 4 ימים ומלווהף מלבד אכילה אינסופית של נקניק, גם במוזיקה עממית חיה, כרוב כבוש והרבה יין.

חובבי השוקולד מוזמנים לפסטיבל יורושוקולד בפרוג'ה, איטליה. הפסטיבל נחשב לאירוע בינלאומי הגדול בתחומו באירופה ומושך אליו למעלה מ-900 אלף מבקרים שמכורים למתוק.

בלונדון תתקיים החודש תערוכת הציור הגדולה בעולם, "The Big Draw". הפסטיבל מתקיים במגוון של מוזיאונים, גלריות ואתרי מורשת שונים ומזמין אנשים מכל העולם לבחון איך הציור משתלב ומשפיע על חייהם על הסביבה ועל הקהילה בה הם חיים. לפסטיבל, שהחל את דרכו בשנת 2000, מגיעים בממוצע כ-260,000 משתתפים, ביניהם לא מעט כאלה שחושבים שהם ממש לא יודעים לצייר ומגלים את עצמם.

ואם ציור, אז באוקראינה מתקיים פסטיבל הקעקוע המשמעותי ביותר בתחום. הפסטיבל מתקיים זאת הפעם השישית, בהשתתפות אמני קעקוע מוכשרים שבאים מכל רחבי העולם. גולת הכותרת בכל שנה היא ללא ספק התחרות על התואר של הקעקוע הטוב ביותר של הפסטיבל.

ולקינוח, אי-אפשר שלא להזכיר כמה מהאירועים שמתחוללים החודש ממש מתחת לאפינו, כלומר כאן בישראל. בין היתר פסטיבל מספרי סיפורים בגבעתיים,פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה, פסטיבל הפפריקה שיתקיים ביום ראשון הקרוב בבית לחם הגלילית ופסטיבל למוזיקה ווקאלית, ה-48 במספר, באבו-גוש.