חלל תקשורת מנצלת ההתלהבות - ומגייסת 800 מיליון ש' באג"ח

השבוע חתמה חברת הלוויינים על הסכם עם פייסבוק שהיא צופה ממנו הכנסה של 95 מיליון דולר

חברת הלוויינים חלל תקשורת מנצלת את הסנטימנט החיובי שנוצר סביבה בימים האחרונים, והיום פרסמה תיקון תשקיף מדף וקיימה את השלב המוסדי בהנפקת אג"ח גדולה, בהיקף של כ-800 מיליון שקל.

החברה מקבוצת יורוקום של שאול אלוביץ (בעל השליטה בבזק) החלה לקדם את הגיוס כבר בסוף חודש אוגוסט, ובמסגרתו היא מציעה שתי סדרות בריבית קבועה - אחת שקלית ואחת צמודה לדולר, עם שעבוד על הלוויין "עמוס 6" ונכסיו.

"עמוס 6", הצפוי להחליף בחודשים הקרובים את לוויין התקשורת "עמוס 2", עמד מוקדם יותר השבוע במרכז הכותרות, לאחר שנודע כי ישמש את חברת פייסבוק למימוש אחד המיזמים המרכזיים שלה בשנים הקרובות - חיבור מדינות עולם שלישי ביבשת אפריקה לרשת האינטרנט.

חלל תקשורת צופה מפרויקט זה הכנסה של 95 מיליון דולר בתקופה של 5-7 שנים, ומנכ"ל החברה, דוד פולק, אמר השבוע כי "הואיל ואורך חייו של "עמוס 6" מתוכנן להיות כ-15 שנה, אני מעריך שניתן יהיה גם לשלש את הסכום הזה - ובמקביל לעשות את דריסת הרגל הראשונה בפייסבוק לקראת עסקאות נוספות שיבואו בעתיד".

מניית חלל תקשורת הגיבה בחיוב לעדכון והשלימה זינוק של כ-15% בשלושה ימים ומשקפת לחברה שווי של 1.15 מיליארד שקל.

מענקים לבכירים

במקביל לגיוס האג"ח, בעלי מניות חלל תקשורת אישרו מתן מענקים למנכ"ל ולסמנכ"לים במידה ותושלם עסקה למיזוג או לרכישת החברה, שעמדה על הפרק בחודשים האחרונים.

במסגרת זו אושרו בין היתר מענקי שימור של 2 מיליון שקל לפולק ושל 3.3 מיליון שקל למשנה למנכ"ל, יצחק שניברג, וכן עודכנו מענקי שימור במקרה של מכירה לסמנכ"לים בחברה.