קבלני שיפוצים: לקוחות לא מעוניינים בשיפוצניקים ערבים

קבלני השיפוצים מספרים כי מכיוון שבשיפוץ דירה נעשה שימוש עם כלי עבודה דוגמת מברגים, סכינים וכדומה, המציאות בשטח בשבוע האחרון גורמת לבעלי דירות רבים לפחד

בניין בשיפוץ / צילום:תמר מצפי
בניין בשיפוץ / צילום:תמר מצפי

גל הטרור שפוקד את מדינת ישראל בשבועות האחרונים משפיע גם על ענף השיפוצים. מסתבר כי בשבועות האחרונים קבלני שיפוצים מוצאים את עצמם מול דרישות של לקוחות רבים שלא להכניס פועלים ערבים לדירה.

בהתאחדות קבלני השיפוצים מספרים היום (א') כי מכיוון שבשיפוץ דירה נעשה שימוש עם כלי עבודה דוגמת מברגים, סכינים וכדומה, המציאות בשטח בשבוע האחרון גורמת לבעלי דירות רבים לפחד.

בהתאחדות קבלני השיפוצים מציינים עוד כי מדובר במיוחד בדירות שהלקוחות משפצים אך עדיין מתגוררים בדירה. הלקוחות מבקשים מקבלני השיפוצים לא להכניס לביתם פועלים ערבים פלסטינים וגם ערבים ישראלים.

מנגד, בהתאחדות קבלני השיפוצים מציינים כי גם חלה ירידה משמעותית בהיקף העובדים הפלסטינים שמגיעים לעבודה: "מתוך כ-37 אלף פועלים פלסטינים רק 20% הגיעו היום לעבודה", מספר ערן סיב יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ומוסיף כי גם נוכחות העובדים הערבים הישראלים נמוכה. "יש קבלני שיפוצים שביקשו מפועלים ערבים ישראלים להימנע מלהגיע לעבודה בשלב זה עד יעבור זעם, ואכן רבים מהם נמנעו מלהגיע היום לעבודה".

עוד לדברי סיב, "אנחנו מבקשים דבר אחד - יציבות בענף. כל זעזוע כזה או אחר גורם לאנשים לא לשפץ את ביתם, ולנו זה גורם למיתון ולפגיעה משמעותית בפרנסה. אנו מבינים את החשש של הלקוחות, ומקווים שהשגרה תחזור במהרה".