אולי נלמד מהערבים?

תארו לכם שהמנהיגים המוסלמיים יאמרו לציבור שלהם כך: "אין לכם כבישים? תסללו אותם בעצמכם"

טרור / צילום: רויטרס
טרור / צילום: רויטרס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע בצורה נחרצת: "ננצח את הטרור".

רגע אחד, אדוני ראש הממשלה. אני מציע שלפני שאתה ממהר לנצח, כדאי שתחשוב קצת. האם זה האינטרס שלנו שהטרור ינוצח, שהוא ייפסק? מה יעשו שוחרי הטרור, המחבלים ותומכיהם, בזמן החופשי שישתחרר להם מהטרור הממוגר? איך הם ינצלו את הזמן הזה ולאיזו מטרה?

יש כאן, אישי נתניהו, בעיה מאוד רצינית. קיומית אפילו. היום כוהני הדת שלהם, ברובם, קוראים לפלסטינים להרוג את היהודים, או לפחות לגרש אותם, או במינימום למרר את חייהם. והמוסלמים מצייתים לכוהניהם ומקדישים את חייהם לקיום המצווה הזאת. היום הצאן המוסלמי שומע מחלק מרועיו ש"טוב למות למען הרג יהודים", והם מחזקים קריאה זו בהבטחה על הבתולות הממתינות לרוצחים האמיצים בעולם הבא (אם כי, חשבון מתמטי פשוט מראה שהן כבר מזמן לא בתולות).

בתולות לדוקטורים

נניח שאותם כוהני דת מוסלמים יתחילו לומר למאמינים משהו כזה: "מי שילך ללמוד ויקבל תואר דוקטור - הוא יהיה זה שיזכה בבתולות, ואם המלאי הזה אזל - אז לפחות בנשים מושכות. ומי שיהרוג - ייצלה באש הגיהינום". מה יקרה אז? תוך כמה שנים, אולי 10, אולי 20, המוסלמים בכלל, והפלסטינים בפרט, יהיו אנשים משכילים ויצרניים שבמקום להתלונן כל הזמן, במקום להאשים אחרים בכל דבר - הם ייקחו אחריות על מעשיהם, ובעיקר על חוסר המעש שלהם. תארו לכם שהמנהיגים המוסלמיים יאמרו לציבור שלהם כך: "אין לכם כבישים בכפרים? תסללו אותם בעצמכם. אין בתי ספר? תקימו אותם. אל תחכו שאחרים יעשו זאת בשבילכם. תלמדו מהיהודים שעשו הכל בעצמם. אתם צריכים כסף לזה? בשביל מה יש לכם אחים סעודיים וכווייתיים? הם לא רוצים לעזור? בטח, כל עוד אתם מאשימים את הישראלים והאמריקאים - מה איכפת להם? אבל אם תלכו ותדקרו כמה חבר'ה בריאד, למשל, יש סיכוי טוב שהם יבינו את הרמז. ועם הכסף שלהם אתם יכולים לקדם את עצמכם, לבנות כפרים לתפארת. בקיצור, ללכת בדרך שיכולה להפוך אתכם למסוכנים עבורנו".

שליטים חכמים

למה שלא נלמד מהמנהיגים הערביים, נתניהו? איך הם שולטים בציבור שלהם? על-ידי שימור בורותם ועוניים. הם לא רוצים אותם משכילים. כי אז מקבלים כל מיני רעיונות "מהפכניים". הם אנשים חכמים, השליטים האלה. עובדה, הם שולטים, עושים חיים, אוכלים חזיר ושותים אלכוהול, ואף אחד לא נוגע בהם. אולי כדאי ללמוד מהם? אולי בכל זאת דוקטורים מסוכנים יותר מסכינאים? למה שלא יישארו מה שהם היום? מה אתה אומר, ביבי?