נעילה שלילית בבורסה על רקע גל הטרור; מדד הבנקים צנח

ירידות בוול סטריט ובבורסות אירופה ■ יניב חברון מאקסלנס: לנצל הירידות לרכישת מניות

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ג') בירידות על רקע החרפת גל הטרור ובמקביל לסנטימנט השלילי בחו"ל. באירופה ובוול סטריט נרשמות היום ירידות שערים. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.41 מיליארד שקל.

גם היום המשיכו הפעילים בבורסה לעקוב אחרי גל הטרור והפיגועים, לאחר שאתמול אירעו בירושלים 4 פיגועי דקירה. הבוקר אירעו מספר פיגועים בירושלים וברעננה. (לכתבה על גל הטרור)

יניב חברון, הכלכלן הראשי ומנהל מחלקת המחקר באקסלנס, ממליץ לנצל את הירידות בבורסה כדי לקנות מניות ואינו צופה "קריסה פיננסית" חרף הסנטימנט השלילי בעולם. "מגמת עליית התשואות בעולם תחזור עם התייצבות המאקרו בסין", כותב חברון בסקירה שפורסמה היום. "קשה לדעת מתי המגמה השלילית בצמודים תתהפך, אבל הציפיות נמוכות מדי, ולכן צריך להמשיך ולהגדיל את הרכיב הצמוד על חשבון הרכיב השקלי. אנו ממליצים לנצל ימים שליליים להגדלת הסיכון בתיק (לא צופים קריסה פיננסית)".

ארז צדוק מקרנות אביב מציין הבוקר כי "לאחר חודשיים קשים בהם שוק המניות העולמי איבד למעלה מ-10% ונכנס באופן רשמי לקטגוריית 'תיקון', חודש אוקטובר מסתמן כשינוי מגמה עם עליות של כ-3% מתחילת החודש. עונת הדוחות בפתח והאנליסטים צופים דוחות טובים. במידה והדוחות לא יכזיבו וסין לא תספק חדשות רעות, נראה שהרבעון האחרון יהיה בסימן התאוששות בשווקים. בשוק הישראלי משקיעים חוששים מהמצב הביטחוני ופה חשוב להזכיר שהבורסה מעולם לא התרגשה ממצב ביטחוני. אגב, גם המשקיעים הזרים לא. כשאלו מסתכלים על ישראל ובוחנים את כדאיות ההשקעה בה, המצב הביטחוני כבר נלקח בחשבון".

"אנחנו גם מכירים את הסטטיסטיקות בארץ וגם בעולם לפיהן שוקי מניות נוטים לעליות בתקופות מלחמה אף יותר מאשר בתקופות רגיעה, כך שמצב ביטחוני איננו שיקול השקעה, אלא אם הוא מהווה סכנה משמעותית לכלכלה. למרות שהסיכונים עדיין כאן, אנחנו ממליצים על אפיק המניות כאפיק ההשקעה האטרקטיבי ביותר לתקופה הקרובה, עם חשיפה סלקטיבית למניות ישראליות יחד עם פיזור גלובלי של לפחות מחצית מהחשיפה המנייתית", אומר צדוק.

כיל משקיעה בסין

חברת כיל ממשיכה להתרחב מחוץ לישראל. החברה דיווחה הלילה על השלמתו של הקמת המיזם המשותף עם קבוצת Yunnan Phosphate Chemicals, יצרנית הפוספט המובילה בסין. כיל תשקיע מעל 300 מיליון דולר במיזם.

מניות הבנקים בלטו בירידות חדות, ביניהן לאומי ודיסקונט .

מניות טבע ופריגו עלו לאחר שחזרו מוול סטריט עם פערי ארביטראז' חיוביים.