חיזוק לפובליסיס: זניט תרכוש מדיה עבור גליקמן

בשוק מעריכים כי מדובר בחיזוק לקבוצת פובליסיס בהיקף של כ-30-40 מיליון שקל, אך הפער מול יוניברסל מקאן עדיין גדול

גיל סמסונוב חנן גליקמן ויגאל שמיר/ צילום: אופיר אייב
גיל סמסונוב חנן גליקמן ויגאל שמיר/ צילום: אופיר אייב

המהלך של הצטרפות משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב לקבוצת פובליסיס הולך צעד נוסף קדימה: ל"גלובס" נודע כי כבר בחודש נובמבר תתחיל זניט מדיה, חברת המדיה של פובליסיס בישראל, לרכוש את המדיה של חלק מתקציבי גליקמן-שמיר-סמסונוב.

הקמפיין הראשון שתרכוש זניט יהיה עבור קבוצת כלמוביל, ואחר-כך, בתהליך של חודשיים, יועברו גם תקציבי המדיה האחרים של המשרד.

בשוק מעריכים כי מדובר בחיזוק קבוצת פובליסיס בהיקף תקציב של כ-30-40 מיליון שקל, אך עם זאת, ההשפעה של המהלך על השוק כולו היא קטנה ולא מאוד מורגשת.

גליקמן-שמיר-סמסונוב הוא אמנם משרד גדול מבחינת תקציבי הקריאייטיב שהוא מנהל, אך מבחינת תקציבי מדיה הוא אינו שחקן חזק. חלק לא מבוטל מתקציבי העוגן שלו, כמו למשל 9 מיליון או החברה המרכזית למשקאות, מנהלים את תקציבי המדיה שלהם באמצעות חברות מדיה אחרות - יוניון במקרה של שתי החברות שהוזכרו.

גם תקציבים אחרים כמו תנובה או אל-על, אותם חולק גליקמן עם משרד הפרסום מקאן תל-אביב, לא צפויים לעזוב את יוניברסל מקאן - חברת המדיה של מקאן.

חברת המדיה זניט מדיה אינה נמנית עם חברות המדיה החזקות בשוק, והפער בין היקפי הפעילות שלה להיקפי הפעילות של חברות אחרות הוא גדול. התוספת מגליקמן אמנם מחזקת אותה במשהו, אך עדיין לא מקרבת אותה להיקפי הפעילות של מתחרותיה. מנגד, יוניברסל מקאן גדולה באופן משמעותי משאר השוקף והפער בינה לאחרים אמנם מצטמצם, אך עדיין נותר על כנו.

תקציבי הפרסום הגדולים של גליקמן הם 9 מיליון והחברה המרכזית למשקאות, יחד עם "ידיעות אחרונות", ניופאן (אותו הוא חולק עם באומן), סנו וקוסמופארם (שרוכשים מדיה באופן עצמאי) תנובה, אל-על, סמייל 012 ופרטנר (שרוכשים באמצעות יוניון) והבנק הבינלאומי.

פובליסיס תרכוש 51% מהמניות

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני חודשים ספורים, אחרי תקופה ארוכה של משא-ומתן, גובשה עסקה במסגרתה תרכוש הסוכנות הבינלאומית פובליסיס 51% ממניות גליקמן-שמיר-סמסונוב. מתווה העסקה כולל גם אפשרות של רכישה עתידית של 100% מהמניות על-ידי פובליסיס. השותפים הישראליים צפויים להישאר פעילים לפחות עוד 5 שנים, שאחריהן ניתן יהיה להאריך את חוזי ההתקשרות עמם באמצעות חוזי ניהול.

קבוצת פובליסיס היא אחת מקבוצות הפרסום הגדולות בישראל עם מספר זרועות עיקריות: באומן-בר-ריבנאי, ליאו ברנט ישראל (לשעבר רגב-קוויצקי) ופובליסיס ישראל (לשעבר גלר-נסיס). למרות חוזקה של קבוצת פובליסיס מבחינת היקפי תקציבי הפרסום שהיא מנהלת, יש נקודת תורפה שעליה היא אינה מצליחה להתגבר בשנים האחרונות - רכש המדיה.

בשוק מעריכים כי זאת הסיבה המשמעותית שדחפה את הנהלת הקבוצה לנסות לבצע עסקאות רכישה נוספות. בתחום זה נחשבת פובליסיס לשחקנית חלשה, וניסיונות חוזרים להעביר אליה תקציבי מדיה שתקציבי הקריאייטיב שלהם מתנהלים במשרדיה לא צלחו עד עתה.

בזניט סירבו להתייחס לידיעה.