שערוריית פולסוואגן - עכשיו הסרט; דיקפריו רכש את הזכויות

אולפני פרמאונט וחברת ההפקות של ליאונרדו דיקפריו רכשו את זכויות ההסרטה של הספר שמתכנן לכתוב העיתונאי ג'ק יווינג מה"ניו-יורק טיימס" על שערוריית מנועי הדיזל של פולקסוואגן

ליאונרדו דיקפריו / צלם: רויטרס
ליאונרדו דיקפריו / צלם: רויטרס

אולפן הסרטים האמריקאי פרמאונט פיקצ'ר וחברת ההפקות של השחקן ליאונרדו דיקפריו רכשו את זכויות ההסרטה של הספר שמתכנן לכתוב העיתונאי ג'ק יווינג מה"ניו-יורק טיימס" על שערוריית מנועי הדיזל של פולקסוואגן, שגרמה למשבר הגדול ביותר ב-78 שנות קיומה של החברה - כך הודיעו אתמול (ב') פרמאונט וסוכנות הספרים הניו-יורקית מרלי רוסוף ושות'.

זכויות ההוצאה לאור של הספר, שעדיין לא נבחרה לו כותרת, נמכרו במועד מוקדם יותר החודש תמורת סכום בעל 6 ספרות לבית ההוצאה לאור נורטון, לדברי מרלי רוסוף. הספר יבחן כיצד יצרה תרבות ה"יותר מוצרים, יותר טוב, יותר מהר" את אחת מפרשות המירמה הגדולות ביותר בהיסטוריה התאגידית.

יצרנית הרכב הגדולה ביותר באירופה הודתה כי שיבשה את תוצאות מבדקי פליטות הדיזל בארה"ב, ושר התחבורה של גרמניה טוען כי החברה ביצעה מניפולציות במבדקים אלה גם באירופה. בעקבות השערורייה נחתכה מניית פולקסוואגן ביותר משליש, מנכ"ל פולקסוואגן הוותיק התפטר, ונפתחו חקירות ברחבי העולם.

דיקפריו, מפיק וכוכב הסרט "הזאב מוול סטריט" באמצעות חברת ההפקות שלו, אפיאן וויי (Appian Way), נמנה עם פעילי איכות הסביבה המובילים בהוליווד.

בשלב זה עדיין לא נקשרו לסרט שמותיהם של במאים או כוכבי קולנוע כלשהם.