הסתערות: 900 בקשות ל-26 דירות מוזלות בראשל"צ

מדובר בפרויקט של צבי צרפתי בשכונת הכלניות בדרום-מזרח העיר ■ הדירות הן דירות 3 חדרים בשטח 65 מ"ר, עם מרפסת בשטח 12 מ"ר וחניה תת-קרקעית, שתג המחיר שלהן עתיד לעמוד על החל מ-916 אלף שקל

דיור בר השגה בראשון לציון /צילום: אבי קקון
דיור בר השגה בראשון לציון /צילום: אבי קקון

עיריית ראשון-לציון יצאה בהרשמה לפרויקט למכירת דירות מוזלות לתושבי העיר, והביקוש שובר שיאים. במסגרת מתווה שגיבשה העירייה מול יזמים בעיר משווקות נכון להיום 26 דירות במחיר מוזל בפרויקט יזמי של חברת צבי צרפתי בשכונת הכלניות בדרום-מזרח העיר.

על-פי המתווה שאושר על-ידי העירייה ונחתם על-ידי הקבלן, 26 מתוך כלל הדירות בפרויקט שכולל 54 דירות, יימכרו למי שיימצא זכאי בהנחה של כ-25% ממחיר השוק של אותן הדירות.

בימים האחרונים הסתיימה ההרשמה להגרלה שתיערך ב-26 לחודש הנוכחי, מה שחשף את הביקוש האדיר.

כך, לאותן 26 דירות מוזלות הוגשו עד כה למעלה מ-900 בקשות להשתתפות בהגרלה. הדירות עליהן מתמודדים הזכאים הן דירות 3 חדרים בשטח 65 מ"ר, עם מרפסת בשטח 12 מ"ר וחניה תת-קרקעית, שתג המחיר שלהן עתיד לעמוד על החל מ-916 אלף שקל. על-פי תנאי ההגרלה, מי שיזכה בהזדמנות לרכוש את הדירה המוזלת יתחייב להתגורר בדירה לתקופה שלא תפחת מ-4 שנים, וכן יתחייבו שלא לבצע כל עסקת מכירה או השכרת הדירה בתקופה זו.

על-פי מתווה הפרויקט, בהגרלה יועמדו למכירה 21 דירות המיועדות למשקי-בית, כלומר, נשואים, ידועים בציבור, אם או אב חד-הוריים עם ילדים שגיל אחד המועמדים עומד על בין 21 שנים ל-40 שנים ולהם לפחות ילד אחד מתחת לגיל 18, או זוגות נשואים ללא ילדים, שגילו של אחד המועמדים הוא בין 21 ל-40 שנים. במקביל, 5 דירות יועמדו למכירה ליחידים, כלומר, רווקים, גרושים או אלמנים שגילם נע בין 28 ל-40 שנים. המועמדים צריכים להוכיח כי אין להם ולא הייתה להם בעבר דירה בבעלות. על אחד מבני הזוג להיות תושבי העיר ב-10 השנים האחרונות, או ב-5 השנים האחרונות, ככל שמדובר בעולה חדש, או שאחד מהורי המועמד עומד בתנאים אלה.

דיור בר השגה בראשון לציון /צילום: אבי קקון
 דיור בר השגה בראשון לציון /צילום: אבי קקון

"אנו פועלים להבטיח שלצעירי ראשון-לציון תהיה האפשרות להמשיך ולהתגורר בעיר, לבנות בה את חייהם ולהקים בה את משפחתם", כך אמר היום (א') ראש עיריית ראשון-לציון, דב צור. "אנחנו לא מחכים לצעדי הממשלה. מצאנו דרך יצירתית ויעילה לאפשר לצעירי העיר לקנות דירה כבר היום במחירים נמוכים משמעותית ממחיר השוק. המתווה הזה נותן ל-26 משפחות צעירות את ההזדמנות להתחיל את החיים מנקודה אחרת. כבר היום יש לנו שני פרויקטים נוספים בקנה ואני מקווה שנוכל לתת תקווה ועתיד טוב יותר לעוד ועוד צעירות וצעירים בני העיר".

נציין כי בעוד מדובר ביוזמה פנימית של עיריית ראשון-לציון, מחר עתיד להיסגר המכרז הראשון של תוכנית מחיר למשתכן החדשה של שר האוצר משה כחלון בעפולה. הביקוש האדיר שנרשם לדירות מוזלות בראשון-לציון עשוי להעיד גם על היקף הזכאים שיגישו מועמדות לזכות בדירה מוזלת גם במכרזי המדינה. המכרזים הקרובים של מחיר למשתכן שיסגרו כוללים 337 יחידות דיור בעפולה ו-593 יחידות דיור בעיר לוד, כלומר 930 יחידות דיור סך הכל ללא קריטריונים מלבד העובדה שמדובר בחסרי דירה. כדאי שהביקוש האדיר בראשון-לציון יאותת לקובעי המדיניות על היקף הזכאים שינסו להתמודד על רכישת דירות מוזלות בפרויקטים של המדינה וידרבן אותם להכין בעוד מועד את התשתית לקליטת הבקשות כמו גם שיווק עוד יחידות דיור בקרוב לטובת מאוכזבי המכרזים הראשונים.