דלק הרחיבה את היקף גיוס האג"ח שלה ל-800 מיליון שקל

זאת, לעומת 600 מיליון שקל שביקשה לגייס ■ לקראת הגיוס קיבלה דלק דירוג A1 ו-A באופק יציב ממידרוג ומ-S&P מעלות

יצחק תשובה / צלם: תמר מצפי
יצחק תשובה / צלם: תמר מצפי

הביקושים הגבוהים מהם נהנתה קבוצת דלק בשלב המוסדי בהנפקת האג"ח שביצעה ביום חמישי, הובילו להגדלת הגיוס מ-600 מיליון שקל לעד 800 מיליון שקל. לקראת הגיוס קיבלה דלק דירוג A1 ו-A באופק יציב ממידרוג ומ-S&P מעלות, בהתאמה.

הקבוצה שבשליטת יצחק תשובה עדכנה הבוקר כי לאג"ח שהציעה בריבית שנתית של 4.3% שקלית, היא קיבלה ממוסדיים ביקושים בהיקף שהתקרב ל-1.2 מיליארד שקל. את הגיוס, בהובלת לידר הנפקות, מבצעת הקבוצה לצורך מיחזור חוב, באמצעות הרחבת סדרה (ל"א).

דלק  מציעה הנפקה של אג"ח בריבית שקלית קבועה, במח"מ של 6.4 שנים, במחיר מינימום המשקף תשואה אפקטיבית של 5.4%. לקבוצה יש כיום תשע סדרות אג"ח, שתיים מהן לא סחירות, בהיקף כולל של 6.8 מיליארד שקל, הנסחרות בטווח תשואות של 1%-5%. ההנפקה הנוכחית היא השנייה שמבצעת הקבוצה מאז נחתם הסדר החוב בדלק נדל"ן, גם היא שבשליטת תשובה, שכלל "תספורת" של כ-65% מחוב עתק של 2.15 מיליארד שקל.

בסוף פברואר השנה ביצעה הקבוצה הנפקה ראשונה מאז ההסדר, שזכתה גם היא להצלחה, עם ביקושים של יותר מ-1 מיליארד שקל, שאפשרו לה להכפיל את היקף הגיוס המתוכנן ל-800 מיליון שקל. על רקע חוסר הוודאות בנוגע לקידוחי הגז בישראל, מניית דלק איבדה בשנה החולפת כ-30% מערכה.