ביקושים של 1.2 מיליארד שקל בהנפקה של קבוצת דלק

מדובר בשלב המוסדי של ההנפקה ■ הקבוצה ביקשה לגייס 600 מיליון שקל, אך בכפוף לקבלת מסגרת מחברת דירוג, היא תגדיל את הסכום ■ בשלב המוסדי היא תענה לביקושים ב-700 מיליון שקל, וסך הגיוס עשוי להסתכם בכ-800 מיליון שקל

קבוצת דלק זכתה לביקושים של יותר ממיליארד שקל בשלב המוסדי של הנפקת הענק. הקבוצה שבשליטת יצחק תשובה ובניהולו של אסי ברטפלד ביקשה לגייס 600 מיליון שקל ועקב הביקושים הגבוהים, ובכפוף לקבלת מסגרת מחברת דירוג, החברה תגדיל את הסכום. בשלב המוסדי היא תענה לביקושים ב-700 מיליון שקל, וסך הגיוס עשוי להסתכם בכ-800 מיליון שקל.

הגיוס הנוכחי הוא לצורך מיחזור חוב, באמצעות הרחבת סדרה (ל"א). את ההנפקה מובילים לידר הנפקות ואקסלנס חיתום. 

ההנפקה הנוכחית מגיעה כשנתיים וחצי לאחר הסדר החוב הענק בדלק נדל"ן שכלל "תספורת" של כ-65% מחוב עתק של 2.15 מיליארד שקל. בסוף פברואר השנה הקבוצה ביצעה הנפקה שזכתה להצלחה רבה: ביקושים של יותר ממיליארד שקל במכרז המוקדם, שאפשרו לענקית האנרגיה להכפיל את היקף הגיוס המתוכנן ל-800 מיליון שקל.

דלק  מציעה הנפקה של אג"ח בריבית שקלית קבועה, במח"מ של 6.4 שנים, במחיר מינימום המשקף תשואה אפקטיבית של 5.4%. לדלק תשע סדרות אג"ח, שתיים מהן לא סחירות, בהיקף כולל של 6.8 מיליארד שקל, הנסחרות בטווח תשואות של 1%-5%.

לקראת הגיוס קיבלה דלק דירוג A1 ו-A באופק יציב ממידרוג ומ-S&P מעלות בהתאמה. במידרוג מסבירים כי "הדירוג נתמך בתיק החזקות רחב, המורכב בחלקו המשמעותי מהשקעה ישירה ובעקיפין בשותפויות הגז אבנר ודלק קידוחים, המהוות את החזקות הליבה של החברה, ובעלות מעמד דומיננטי בשוק הגז הטבעי בישראל".

בעניין מצבה הפיננסי של דלק ציינו במידרוג כי הקבוצה "הקטינה את רמת החוב במידה מהותית בשלוש השנים האחרונות", אולם הם צופים שם "עלייה מסוימת ברמת החוב נטו בטווח הקצר נוכח היקף השקעות מהותי שביצעה החברה במהלך 2015 וצפויה עוד לבצע עם סגירת עסקת איתקה". נזכיר כי דלק דיווחה בשבוע שעבר על השקעה של 66 מיליון דולר ברכישת 20% ממניות חברת איתקה (Ithaca) שפעילותה מתרכזת בתפעול (Operator) של תגליות גז ונפט בים הצפוני, בדומה לפעילותה של נובל אנרג'י, שותפתה של דלק בתגליות הגז "תמר" ו"לוויתן".