הרכב החשמלי יחזור? קרסו בוחנת לייבא את הניסן ליף

הסוללה החדשה בנויה בטכנולוגיה מתקדמת ולמרות שהיא שומרת על ממדים דומים לנוכחית היא מספקת טווח נסיעה תיאורטי של עד 250 קילומטרים בין טעינות ■ המחיר בארץ עשוי לעמוד על כ-150 אלף שקל

חברת קרסו בוחנת את האפשרות "להחיות" את שוק הרכב החשמלי בשנה הבאה. החברה בוחנת כיום את האפשרות לייבא את הדגם המחודש של המכונית החשמלית ניסאן "ליף", שהוצג לאחרונה בחו"ל עם אופציה לסוללה משודרגת.

הסוללה החדשה בנויה בטכנולוגיה מתקדמת, ולמרות שהיא שומרת על ממדים דומים לנוכחית, היא מספקת טווח נסיעה תיאורטי של עד 250 קילומטרים בין טעינות - כמעט 50% יותר.

על-פי מבחני הטווח המחמירים של ה-EPA בארצות-הברית, מסוגלת המכונית עם הסוללה החדשה להגיע לטווח של כ-180 קילומטרים בתנאים הקרובים לתנאי אמת, כוללת הפעלת מזגן ומערכות אחרות. הסוללה המשודרגת תוצע במכונית בארצות-הברית ובאירופה תמורת תוספת של כ-1,500 דולר בלבד למחיר המכונית הרגילה.

בארץ, שבה מוטל מס קנייה של כ-10% בלבד על רכב חשמלי, הדבר עשוי להביא את מחיר המכונית לכ-150 אלף שקל פלוס מינוס. במקביל מציידת ניסאן את כל המכוניות כסטנדרט באופציה להטענה מהירה ממטענים ציבוריים. באמצעות הטענה זו ניתן לטעון עד 80% מקיבולת הסוללה בתוך 30 דקות בלבד. בנוסף מוצעת אחריות של 8 שנים או כ-150 אלף קילומטרים על הסוללה.

מחברת קרסו נמסר כי מדובר בפריצת דרך משמעותית בטכנולוגיה של הרכב החשמלי ובטווח נסיעה, שמיישר קו עם מכוניות רגילות רבות. אולם היבוא יוכרע על-פי מספר שיקולים ובהם הזמינות של רשת תחנות הטענה מהירות. כיום משווקת הליף החשמלית בישראל בכ-140 אלף שקל כולל עמדת טעינה ביתית ושירות.