מגדל הלאום: הדיירים מסרבים לפשרה עם גינדי החזקות

הדיירים הראשונים בפרויקט מסרבים לשאת בעלויות האחזקה של כלל הבניין

מאבק הדיירים בפרויקט מגדלי הלאום של גינדי החזקות נמשך, כשהיום הודיעו בעלי הדירות בפרויקט כי הם דוחים כל הסדר פשרה עם החברה היזמית. אתמול (א') העביר בית המשפט המחוזי את הדיון בהמרצת הפתיחה שהגישו בעלי הדירות לבית משפט השלום בת"א, ובמקביל הציע לצדדים להגיע לפשרה שתייתר את המשך ההליך.

מקורו של הסכסוך בסעיף שנכלל בחוזי המכר עם הרוכשים, לפיו הרוכשים הראשונים יישאו בעלויות אחזקת הרכוש המשותף בבניין - שאת שיעורן אין לדעת - עד לאכלוס כלל הדירות בפרויקט. ובלשון הסעיף: "עד לתום של 12 חודשים המתחילים במועד מסירת הרכוש המשותף, היחידות שבבעלות המוכר (החברה) ואשר לא נמכרו או לא נמסרו לרוכשיהן, לא ישלמו את חלקן בוועד. מתום התקופה ועד לאכלוסן, ישלמו יחידות אלה, שליש מחלקן היחסי בוועד הבית, כל עוד אינן מאוכלסות".

לטענת הדיירים, מדובר בסעיף מקפח אשר "יוצר אנומליה קיצונית, ומצב בלתי סביר, בלתי תקין ובלתי הגון". ואמנם, אחזקת הבניין כוללת, בין היתר, טיפול בשלוש מעליות, חדר משאבות, מאגר מים, חדר גנרטור, חדר אשפה, מערכות כיבוי אש, מערכות חשמל ותאורה, שטחים פתוחים מעל לחניון ועוד. לפי המרצת הפתיחה, עלות אחזקת המגדל מוערכת ב-450 שקל בחודש לדירה, ובסך הכל 37.8 אלף שקל לחודש לכל הדירות.

כן נטען כי הסעיף מתנה שלא כחוק על הוראות חוק המכר, המחייבות ודאות בדבר שיעור ההשתתפות של דיירי בית משותף בדמי התחזוקה. יצוין כי אף שמאז פניית הרוכשים לבית הדין רוב הדירות בפרויקט כבר אוכלסו, גינדי עומדת על השארת הסעיף המדובר על כנו.

עו"ד טל רבינוביץ', שייצגה את בעלי הדירות במחוזי, הסבירה סירוב הדיירים להסדר עם החברה בכך ש"זכויותיהם מגיעות להם בחסד, ולא בזכות הסכם פשרה. אנחנו רוצים פסק דין בעניין, שתהיה לו חשיבות תקדימית לכלל ציבור רוכשי הדירות".

מגינדי החזקות נמסר: "בית המשפט סרב לדון בתובענה מחוסר סמכות עניינית, והעביר אותה לדיון בבית משפט השלום. הצעת הפשרה שהוצעה לצדדים על ידי בית המשפט שנועדה לייתר את ההליכים המשפטיים, נדחתה על ידי המבקשים מסיבות השמורות עימם".

פרויקט מגדלי הלאום, שהוא חלק מפרויקט הלאום, נמצא ברחוב ישראל גלילי במערב ראשון לציון וכולל עשרה מגדלים. המגדל שבמרכז הסכסוך כולל 84 דירות ב-22 קומות. במהלך הדיון האמוציונלי הורה השופט, יהושע גייפמן, להוציא מספר בעלי דירות מהאולם.