הביקוש ל"מלחמות הכוכבים" הפיל את אתרי המכירה המוקדמת

החלק השביעי של הסאגה, בהפקת וולט דיסני, ייצא לאקרנים רק בעוד חודשיים

דמויות מתוך “מלחמות הכוכבים" / צילום: רויטרס
דמויות מתוך “מלחמות הכוכבים" / צילום: רויטרס

הסרט "מלחמות הכוכבים" של וולט דיסני ייצא בעוד חודשיים לאקרנים, וחובביו כבר מסתערים על אתרי האינטרנט בארה"ב ובבריטניה כדי לשמור לעצמם מקומות.

האתרים האמריקאים למכירות כרטיסים פנדנגו ו-MovieTickets.com מתקשים לעמוד בביקוש, לאחר שרשת ESPN של דיסני פתחה במכירה מוקדמת עם טריילר חדש לסרט במהלך שידור "תוכנית הכדורגל של יום שני בלילה".

ניסיונות לרכוש באתר פנדנגו כרטיסים לסרט, שיושק ב-18 בדצמבר, בשעות הראשונות למכירה הניבו את ההודעה: "שגיאה מספר 500: בעיות טכניות". "בהחלט קורה כאן משהו מוזר", נאמר בהודעת האתר. "אנחנו מנסים לבדוק את הסיבה".

רשתות בתי קולנוע ברחבי העולם מתקשות להתמודד עם הביקוש לחלק השביעי של הסאגה, שצפוי להיות אחד הסרטים המכניסים ביותר של 2015 ואולי גם של כל הזמנים.

הפרק "מלחמות הכוכבים: הכוח המתעורר" הוא הראשון בהפקת וולט דיסני, שרכשה את בעלת הזיכיון, לוקספילם (Lucasfilm), תמורת 4 מיליארד דולר ב-2012.

במועד מקודם יותר אתמול (ב') הודיעה רשת בתי הקולנוע הבריטית Odeon & UCI Cinemas כי מכירות הכרטיסים המקוונות ל"מלחמות הכוכבים" קבעו שיא חדש מבחינתה, וכי הביקוש האדיר גרם לשיבושים באתר האינטרנט שלה.

גם חברת בתי הקולנוע הבריטית Vue Entertainment רשמה שיא במספר הזמנות הכרטיסים מראש, ומכרה 10 אלף כרטיסים תוך 90 דקות. הלקוחות יכלו לרכוש כרטיסים לאורך כל היום ונרשמו עיכובים מעטים בלבד.

ביוני העריך האנליסט בנג'מין סווינבורן ממורגן סטנלי כי הסרט יגיע למקום השלישי ברשימת הסרטים המכניסים ביותר בהיסטוריה. הוא צפה כי מכירות הכרטיסים העולמיות ל"כוח המתעורר" יגיעו ל-1.95 מיליארד דולר. סכום זה יציב את הסרט במקום השלישי אחרח "אווטאר" עם 2.8 מיליארד דולר ו"טיטאניק" עם 2.2 מיליארד דולר, על-פי נתוני Boxofficemojo.com.

מכירת כרטיסים חודשיים לפני שחרור הסרט לאקרנים היא אסטרטגיה שבה כבר השתמשה הוליווד כמה פעמים בעבר עבור הסרטים המצופים ביותר שלה.

שני הטריילרים של "הכוח המתעורר", בבימויו של ג'יי.ג'יי אברמס, יוצרים את הרושם כי מדובר בסרט שמתכתב מאוד עם הסרט המקורי מ-1977, כולל ליהוקם של רבים מהשחקנים בסרט המקורי לסרט החדש.