תלונה: ריזות זהות של חיתולי האגיס מכילות כמות שונה

אם זועמת העלתה פוסט בפייסבוק ובו תהתה כיצד ייתכן שרכשה שתי אריזות זהות לחלוטין של חיתולי האגיס - בסופר-פארם ובניו-פארם - אלא שבשתיהן הכמות שונה: אריזה אחת מכילה 48 חיתולים, והשנייה - 42 בלבד

חיתולי האגיס בכמויות שונות/ מתוך פייסבוק
חיתולי האגיס בכמויות שונות/ מתוך פייסבוק

אם זועמת העלתה פוסט בפייסבוק ובו היא תוהה כיצד ייתכן שרכשה שתי אריזות חיתולים זהות לחלוטין של האגיס, האחת נרכשה בסופר-פארם והשנייה נרכשה בניו-פארם, שתי האריזות באותה מידה (4 פלוס) - אלא שבשתיהן הכמות שונה: אריזה אחת מכילה 48 חיתולים, והאריזה השנייה מכילה 42 חיתולים בלבד.

האריזה הגדולה יותר נרכשה בסופר-פארם במחיר של 39.90 שקל, והאריזה הקטנה יותר נרכשה בניו-פארם במחיר של 37.90 שקל - לפיכך באריזה הגדולה המחיר לחיתול הוא 83 אגורות, ובאריזה הקטנה כל חיתול עולה 90 אגורות.

חיתולי האגיס בכמויות שונות/ מתוך פייסבוק
 חיתולי האגיס בכמויות שונות/ מתוך פייסבוק

את הפער בין הכמויות באריזות היא גילתה רק בביתה, עת שהשוותה בין גודלן. האם פנתה לחוגלה קימברלי בעמוד הפייסבוק, וזו התגובה שקיבלה: "במסגרת השקת האגיס פרידום דריי וכמענה לצורך של הצרכנים שלנו ושל רשתות השיווק השונות, השקנו שני גדלים נוספים. אריזת חיתולי האגיס הסטנדרטית, כפי שאת מכירה, עדיין נמכרת על המדפים השונים. כעת, לנוחיותך, תוכלי למצוא על המדפים 3 סוגי אריזות - רגילה, קומפקטית ומגה פק. המחיר המומלץ לצרכן פר חיתול של המוצר החדש נשאר ללא שינוי, אולם חשוב להדגיש כי המחיר הסופי לצרכן והמבצעים נקבעים על-ידי הקמעונאים בלבד".

תופעת הקטנת האריזות שבה נוקטים יצרנים רבים מבטאת פעמים רבות העלאת מחירים מהדלת האחורית, זאת כאשר המחיר לא מותאם לאריזה המחודשת, שהיא מן הסתם קטנה יותר.

מבחינת הצרכן נדרשת ערנות יתר באשר לתכולת אריזות, בעיקר כאלה שעוברות כיווץ שלא תמיד נראה לעין.

ואכן, על גבי האריזה הקטנה יותר של האגיס, כפי שאפשר לראות בתמונה שצירפה האם בפוסט, כתוב כי מדובר ב"ספירה מחדש" בנוגע לכמות החיתולים אשר באריזה. ספירה מחדש או לא - כאשר הפער במחיר לא מייצג את השינוי בתכולה, יש לצרכנים סיבה להתקומם ובעיקר להיות ערניים אף יותר.

תגובת חוגלה לידיעה דומה לזו שקיבלה הצרכנית בפנייתה: "אריזת חיתולי האגיס הסטנדרטית עדיין נמכרת על מדפים השונים. עם השקת האגיס פרידום דריי ניתן למצוא על המדפים 3 סוגי אריזות - רגילה, קומפקטית ומגה פק. המחיר המומלץ לצרכן פר חיתול של המוצר החדש נשאר ללא שינוי, אולם חשוב להדגיש כי המחיר הסופי לצרכן והמבצעים נקבעים על-ידי הקמעונאים בלבד".