פינוי-בינוי ברמה"ש: 145 דירות בסוקולוב במקום 23

על-פי התוכנית, 40% מיחידות הדיור החדשות צפויות להיות קטנות ■ במקביל, הוועדה המחוזית אישרה להפקדה גם תוכנית כוללנית למתן זכויות במסגרת תמ"א 38 ברחבי העיר

התחדשות עירונית ברמת-השרון: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל-אביב, בראשות גילה אורון, דנה לפני יומיים בתוכנית פינוי-בינוי ברחוב סוקולוב ברמת-השרון והחליטה להפקידה. מדובר בתוכנית פינוי-בינוי המתייחסת לבניינים ישנים ברחוב סוקולוב מספר 21 עד 29.

התוכנית מתייחסת לשטח של כ-4 דונם בחלקו הדרומי של הרחוב הראשי בעיר. התוכנית מציעה לפנות 23 יחידות דיור קיימות ולבנות במקומן 145 יחידות דיור חדשות. על-פי התוכנית, 40% מיחידות הדיור החדשות צפויות להיות קטנות. הבינוי המוצע מתייחס לבנייני מגורים נמוכים יחסית בגובה 7 קומות מעל קומת קרקע עם אפשרות לתוספת חזית מסחרית לאורך רחוב סוקולוב. כמו כן, התוכנית מציעה שטח רצפות לצרכי ציבור. את התוכנית ערך אדריכל אורי מזור ממשרד מזור פירשט אדריכלים.

במקביל לאישור התוכנית להפקדה, אישרה הוועדה המחוזית להפקדה גם תוכנית כוללנית לתמ"א 38 בעיר רמת-השרון, תוכנית אותה יזמה העירייה, ומטרתה לקבוע כללים מנחים לחיזוק מבנים ברחבי העיר.

מהוועדה המחוזית נמסר כי מדובר בתוכנית שנעשתה על רקע בדיקה כלכלית ותחבורתית שתכליתה להתאים את תוספת יחידות הדיור שניתן יהיה להעניק מכוח תמ"א 38 בכל חלקי העיר וזאת בהתייחס ליכולת הנשיאה של מערכות התנועה, החניה ושטחי הציבור, ובהתבסס על התפיסה האורבנית של העיר.

במסגרת התוכנית נקבעו 9 מתחמי מימוש שבכל אחד מהם נקבעה כמות פרטנית לתוספת יחידות דיור. בסך-הכול מאפשרת התוכנית כולה תוספת של 1,500 יחידות דיור בכל העיר. התוכנית מחייבת כי לכל יחידת דיור נוספת יינתן פתרון חניה בתחום המגרש, ובמידה והתנאים במגרש אינם מאפשרים תוספת מקומות חניה תהיה רשאית הוועדה המקומית להתנות מתן היתרי בנייה בהסדרתם של מקומות חניה במרחקים הקבועים בחוק.

התוכנית מאפשרת סגירת קומה מפולשת, הרחבת דירות עד 25 מ"ר לדירה ותוספות קומות בהתאם לאזור יעוד המגורים של מבקש ההיתר. לדוגמה, באזור מגורים ג' בעיר, בפרויקט במתכונת של הריסה ובנייה מחדש מכוח תמ"א 38, ניתן יהיה להוסיף 3 קומות וקומה חלקית עליונה מעליהן.

תוקפה של התוכנית למשך 5 שנים מיום אישורה כאשר התוכנית קובעת כי במהלך תקופה זו יגיש מהנדס הוועדה המקומית דוחות בגין התקדמות הוצאת היתרי הבנייה. בתום התקופה תחליט הוועדה המחוזית באם להאריך את תוקפה או לשנותה בכפוף למידע תכנוני שיעמוד בפניה.

מהוועדה המחוזית נמסר היום כי "עיריית רמת-השרון והוועדה המחוזית מקווים כי קידום התוכנית יאיץ את תהליך חיזוק מבני המגורים בפני רעידות אדמה ויעודד הן את היזמים והם את דיירי המבנים המיועדים לחיזוק להתחיל בהליכים לחיזוק המבנה אשר יביאו עמם בנוסף לבטיחות הדיירים גם לשיפור חזות הבניינים ולשיפור פני העיר בכלל". את התוכנית ערך משרד קייזר אדריכלים.