להיט חדש בשוק הרכב? הקרוסאובר המדובר של קורוס

חדש על הכביש: קורוס של החברה לישראל מסתערת על שוק הרכב האירופאי עם קרוסאובר חדש ומבטיח ■ וגם: וולוו מכינה את הקרקע למהפכת פלאג אין הייבריד בכל הדגמים שלה

יצרנית המכוניות הסינית קורוס הודיעה שהיא תחשוף רק בחודש הבא את דגם ה-SUV שלה שנקרא קורוס 5 בתערוכת המכוניות בעיר גואנזו שבסין, אולם המכונית נחשפה לאחרונה בתערוכת האופנה במילנו שבאיטליה כחלק מהתכנית של קורוס להגיע לאירופה ולכבוש חלק מנתח השוק של דגמי ה-SUV הגדולים כדוגמת מזדה סיאיקס 5 ורנו קדג'אר החדש.

המכונית שהוצגה במילנו תחת הכותרת "עיצוב בהשראת העיר" עוצבה יותר בהשראת הקורוס 3 האצבק וניתן לראות זאת בחלק הקדמי של שתי המכוניות. זנבה של הקורוס 5 עוצב בסגנון עכשווי עם כנפון אירודינאמי, פגוש אחורי נפוח ודיפיוזר כסוף בגחון.

אחת השאלות המסקרנות היא מה מסתתר תחת מכסה המנוע? ואת זה בקורוס מסתירים היטב ושומרים ככל הנראה לתערוכה בסין אך אנחנו נספר לכם כי בדגם ההאצ'בק שנקרא קורוס 3 נמצא מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר עם הספק של 156 כוחות סוס שמביא את המכונית למהירות מרבית של 210 קמש עם צריכת דלק של 18 ק"מ לליטר.

האירופאים יאהבו מנועים חזקים יותר לרבות מנועי טורבו דיזל ולכן אם קורוס מבקשת לחדור לאירופה עליה להביא זאת בחשבון. קורוס נמכרת כיום בסלובקיה אך המדינות החשובות הן אנגליה, גרמניה, צרפת ואיטליה ולשם הסינים יגיעו רק כאשר מגוון המכוניות שלהם יגדל ואולי יכלול בעתיד גם מכונית היברידית.