כתב אישום נגד ערבי-ישראלי על הסתה לאלימות וטרור בפייסבוק

הנאשם, בן 19 משפרעם, כתב בפייסבוק: "שיכתוב כל אחד מאיתנו מילה טובה בעד כל שאהיד; ירושלים ערבית. תחי האינתיפאדה; זכר השאהיד לא יונצח אלא בנקמת דמם שהוא שחרור אדמותינו מהכיבוש ומחיקתו... עין תחת עין וראש תחת ראש!"

טרור / צילום: רויטרס
טרור / צילום: רויטרס

פרקליטות מחוז חיפה-פלילי הגישה היום (ה') לבית המשפט השלום בעכו כתב אישום נגד אנס בן אוסאמה חטיב, בן 19 משפרעם, שפירסם ברשת החברתית פייסבוק קריאות לעשיית מעשה אלימות או טרור, או דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות או טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו. כתב האישום מייחס לחטיב 3 עבירות של הסתה לאלימות או טרור.

על-פי כתב האישום, שהגשתו אושרה על-ידי היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, הנאשם פירסם במספר הזדמנויות קריאות לאלימות או טרור. באחד הפרסומים שהעלה הנאשם לדף הפייסבוק שלו כתב: "ירושלים ערבית. תחי האינתיפאדה".

בפוסט אחר הוא כתב: "שיכתוב כל אחד מאיתנו מילה טובה בעד כל שאהיד. מה זה לכתוב אל מול כאב אמו? אחותו? הנה אנחנו מדברים על מספרים עד אין סוף, האם עלינו רק לספור, איפה זכותם? האם אמא אדמה מסתפקת בלראות את דמם? לא, ואלף לא. זכרם לא יונצח אלא בנקמת דמם שהוא שחרור אדמותינו מהכיבוש ומחיקתו, זו הבטחה שלקחתי על עצמי, רובכם כמוני, עין תחת עין וראש תחת ראש!..".

באותו יום פירסם הנאשם פוסט נוסף וכתב: "אני גם ברשימת ההמתנה".

הנאשם גם שיתף סרטון תחת הכותרת "הגעת גופת השאהיד מועתז זווהארי אל בית העלמין של השהידים בכפר ארטאס דרומית לבית לחם", וכתב: "כל הכבוד לך חבר. היה לי הכבוד להיפגש".

החשוד אישר בחקירתו כי הוא מחזיק בחשבון פייסבוק על שמו. כמו כן הודה החשוד כי פירסם מרבית את הפרסומים המיוחסים לו בחשבון הפייסבוק שלו, אף כי ניסה למזער מחומרת המעשים. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשם עד תום ההלכים המשפטיים נגדו.