ראו מה קרה לחברה שהקפיצה שכר מינימום ל-70 א' ד'

המבקרים טענו שזו התאבדות עסקית, אבל המהלך הדרמטי של דן פרייס, מנכ"ל גרוויטי פיימנטס, מניב תוצאות מפתיעות: קצב ההכנסות הוכפל, הרווחים נוסקים - והחברה לא עומדת בקצב הבקשות מצד עובדים פוטנציאלים

דן פרייס, מנכ"ל GRAVITY PAYMENTS/ צילום וידאו
דן פרייס, מנכ"ל GRAVITY PAYMENTS/ צילום וידאו

כאשר דן פרייס, מנכ"ל חברת גרוויטי פיימנטס (Gravity Payments) מסיאטל, הודיע שהוא מקפיץ את שכר המינימום של העובדים ל-70 אלף דולר בשנה תוך 3 שנים, מבקרים רבים טענו שזו התאבדות עסקית. נתונים שנחשפים כעת מוכיחים בדיוק ההיפך - המהלך מוביל לצמיחה מסחררת בחברה.

לפי דיווח באתר inc.com, הכנסות החברה צומחות בקצב גדול ביותר מ-100% כעת בהשוואה לתקופה שלפני ההכרזה על הקפצת שכר המינימום. רווחי החברה הוכפלו גם כן. כזכור, מנכ"ל החברה דן פרייס אמר בעבר שכדי לצמצם הוצאות הוא יקצץ את שכרו ב-1.1 מיליון דולר בשנה. בחודש אפריל דיווחו כלי התקשורת בארה"ב על הקפצת שכר המינימום.

לאחר ההכרזה של פרייס נשמעו ביקורות על המהלך. בין היתר נטען כי עובדים יפסיקו להתאמץ בעבודה כיוון שהם יודעים שכולם יקבלו פחות או יותר את אותה רמת השכר. ובכן, לא רק שזה לא קרה, אלא לפי הדיווח מספר העובדים שנטשו את החברה זניח למדי.

מה שמפתיע עוד יותר את המבקרים הוא שאנשים רבים מעוניינים להצטרף לחברה ולעבוד בה. לפי הדיווח, מנהלת בכירה ביאהו עזבה את מקום עבודתה כדי להצטרף לגרוויטי פיימנטס בשכר נמוך ב-80% מכפי שהשתכרה ביאהו.

סמנכ"לית בגרוויטי פיימנטס מסרה כי החברה שכרה עוד 10 עובדים כדי לטפל בפניות הרבות של מועמדים לעבודה אצלה.

בינתיים, פרייס השקיע בחברה עוד 3 מיליון דולר לאחר שמכר את כל מניותיו בה, משך את כל כספי הפנסיה שלו ומשכן 2 בתים. לפני 3 חודשים הוא אמר בראיון ל"ניו יורק טיימס" כי "זה לא כ"כ רע להסתפק במשכורת צנועה, זה עוזר לי להישאר ממוקד".